مازندران میزبان مسابقات قهرمانی اتومبیل‌رانی

رئیس هیئت اتومبیلرانی مازندران از برگزاری نخستین دوره مسابقات اتومبیل‌رانی کشور به میزبانی این استان خبر داد. علی‌رضا یگانگی  اظهار داشت: اولین دوره کلاس داوری آفرود با حضور 50 شرکت کننده از سراسر مازندران در سالن امام رضا(ع) اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد. وی افزود: برای اولین بار در ایران در مازندران […]

رئیس هیئت اتومبیلرانی مازندران از برگزاری نخستین دوره مسابقات اتومبیل‌رانی کشور به میزبانی این استان خبر داد.

علی‌رضا یگانگی  اظهار داشت: اولین دوره کلاس داوری آفرود با حضور 50 شرکت کننده از سراسر مازندران در سالن امام رضا(ع) اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد.

وی افزود: برای اولین بار در ایران در مازندران حدود 40 نفر وارد عرصه داوری درجه 3 می‌شوند و برای مازندران و سطح کشور از حضور این داوران استفاده می‌شود.

رئیس هیئت اتومبیلرانی مازندران با اشاره به اینکه اولین دوره مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی کشور آ‌رود به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، تصریح کرد: 150 دستگاه اتومبیل از سراسر کشور در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند و راننده سال نیز در این مسابقات معرفی می‌شود.

یگانگی با بیان اینکه این سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور بوده که به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، افزود: در اولین دوره مسابقات رالی مازندران در جایگاه اول و در اولین دوره مسابقات موتور کراس نیز در جایگاه دوم ایستاد.

وی با اشاره به اینکه حدود 900 ورزشکار زیر نظر هیئت اتومبیلرانی مازندران در سراسر استان فعالیت دارند، گفت: تاکنون 8 مدال طلا و 5 مدال نقره توسط این ورزشکاران در مسابقات استالوم قهرمانی کشور کسب شد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی مازندران با بیان اینکه 2 نفر از مازندران به تیم ملی موتورکراس کشور راه یافتند، افزود: بسیاری از این ورزشکاران برای حضور در مسابقات در اقصی نقاط کشور باید ماشین و موتورسیکلت خود را به وسیله کانتینر به محل مسابقات اعزام می‌کنند که حدود 4 میلیون تومان برای جابجایی هزینه دارد.

یگانگی با اشاره به اینکه 14 سال به عنوان هیئت برتر کشور در حال فعالیت هستیم گفت: متاسفانه یک پیست قانونی برای برگزاری تمرین و مسابقات آف‌رود، موتورکراس و رالی در استان وجود ندارد و رفع این مشکل نیازمند عزم و حمایت همه‌جانبه مسئولان است.

وی تاکید کرد: امسال یک پیست در قائم‌شهر افتتاح شد اما از استانداردهای جهانی و قانونی برخوردار نبوده و رفع این مشکل و احداث یک پیست درجه یک و قانونی با توجه به تلاش و جایگاه ورزشکاران مازندران در این رشته نیازمند واگذاری یک زمین حتی بایر یا شوره‌زار و تبدیل آن از سوی هیئت به یک پیست استاندارد و قانونی است.