لطفا صادق باش ….!

حرف آنلاین: مطمئناً يكبار هم شده كه با دستگاههاي خودپرداز بانك ها و موسسات مالي و اعتباري برخورد كاري داشته باشيد. بعد از اتمام عمليات بانكي در صورت تمايل مي توانيد از دستگاه رسيد دريافت كنيد  همچنین  هنگام ورود برگه انتظار دريافت كرده و در انجام امور بانكي در باجه ها از برگه هايي مربوط […]

حرف آنلاین:

مطمئناً يكبار هم شده كه با دستگاههاي خودپرداز بانك ها و موسسات مالي و اعتباري برخورد كاري داشته باشيد. بعد از اتمام عمليات بانكي در صورت تمايل مي توانيد از دستگاه رسيد دريافت كنيد  همچنین  هنگام ورود برگه انتظار دريافت كرده و در انجام امور بانكي در باجه ها از برگه هايي مربوط استفاده كرده باشيد. سيستم عمليات بانكي در ايران يكپارچه و با نام شتاب شناخته مي شود و هر زمان که در بانک مرکزی سیاستی تدبیر میگردد به صورت تيزرهاي تبليغاتي توسط بانك های عضو شتاب از رسانه های مختلف  اعلام مي شود.

اگر به تيزرهاي تبليغاتي جديد بانك ها در رسانه ها  توجه كرده باشید  بانک ها بحث حمايت از طبیعت و جلوگيري از قطع درختان با استفاده کمتر کاغذ در انجام امور بانکی را مطرح و مشتريان خود را به انجام عمليات بانكي در فضاي مجازي و موبايل ها تشويق مي كنند.

 با انجام عملیات بانکی در فضای مجازی و موبایل بانک استفاده از کاغذ در هر عملیات بانکی مربوطه  به صفر مي رسد و اگر اين قضيه به حالت فراگیر و فرهنگ  عمومی اجرا شود ميتوان تمام فعاليت های مالی و اداری مشتریان بانک ها و مدارك مربوط را به صورت اتوماسيون اداره كرد و اتلاف روزانه چندين تن كاغذ در بانك هاي سراسر كشور به حداقل مي رسد.

اما…. اما  کاغذ هایی که در باره آنها صحبت شد اکثرا وارداتی بوده و جالب آنکه مسئولان امر در امور هزينه هاي مصرفي بانك ها از خروج چند 10 ميليون دلاري در واردات این کاغذها كاغذ سخن گفته اند، كاغذهايي كه مشتريان از دستگاههاي خودپرداز و دستگاه های انتطار دريافت مي كنند عمده كاغذهاي مصرفي وارداتی بانك ها را شامل مي شوند.

 اگر انجام عمليات بانكي توسط مشتریان بانک ها به صورت اينترنتي و موبايل بانك صورت گيرد عملا تردد در بانك ها و دستگاههای خود پرداز كم تر شده و تقاضا براي دريافت رسيد و يا برگه هاي نوبت و انجام حضوری بعضي از امور بانكي كه به اين كاغذهاي وارداتي نيازمند است به حداقل رسيده و بانك ها هزينه بسیار کمتری در واردات اين كاغذها متحمل میشوند.

اينكه بانك ها به فكر خروج حداقلی ارز از مملكت هستند كار بسيار پسنديده اي است اما چرا با مردم صادق نيستند؟ وقتی این کاغذها همگی  وارداتی هستند دیگر چرا نگران قطع درختان هستند؟چرا اين موضوع را به حمايت از درختان و قطع  بي رويه آنان ربط مي دهند؟آیا منظورشان جلوگیری از قطع درختان دیگر کشور هاست؟ آیا این نوعی سو استفاده از احساسات ناسیونالیستی مردم نیست؟آیا عدم صداقت در گفتار مانع انجام عملی آن نمی شود؟

اگر به فكر كم كردن هزينه هاي مصرفي هستيد صادقانه با مردم درجريان بگذاريد. نيازي به تظاهر نيست!! مردم دلسوز، هوشيار و صادق اند!!

اگر صادقانه برخورد كنيد يقيناً جواب مي گيريد ومردم در اين راه شما را كمك مي كنند.

 لطفاً صادق باشيد!!

 حسین زحمتکش