لزوم توسعه 55 کیلومتر از شبکه‌های آب شهری

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر گفت: پول‌های دریافتی از محل تبصره سه در یک حساب جداگانه واریز می‌شود و مدیر مالی شرکت ما چک را امضا نمی‌کند و هیچ انحرافی در بخش هزینه نداریم. علیرضا سعیدی در صحن علنی شورا با بیان اینکه محدودیت های مالی به ویژه اعتبارات دولتی از سال ۹۰ تا […]

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر گفت: پول‌های دریافتی از محل تبصره سه در یک حساب جداگانه واریز می‌شود و مدیر مالی شرکت ما چک را امضا نمی‌کند و هیچ انحرافی در بخش هزینه نداریم.

علیرضا سعیدی در صحن علنی شورا با بیان اینکه محدودیت های مالی به ویژه اعتبارات دولتی از سال ۹۰ تا به امروز یا تخصیص پیدا نکرد و یا اگر هم بود مقدارش اندک بود٬ اظهار کرد: این کمبود سبب شد تا در بازسازی٬ خطوط شبکه و نوسازی مشکل داشته باشیم.وی افزود: میانگین مصرف آب در قائم‌شهر به ازای هر خانوار ۱۴.۸ مترمکعب در ۶ ماهه نخست امسال بود.

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر تصریح کرد: از محل تبصره سه تا پایان آذرماه امسال یک میلیارد و ۳۰میلیون تومان دریافت کردیم و ۲۸۰ میلیون تومان به عنوان مانده بدهی در سیستم مانده است.

این مسؤول با بیان اینکه  حدود ۹۰۰ میلیون تومان از مردم و دستگاه‌های اداری طلب داریم٬ اظهار کرد: طی قراردادی با اعتباری حدود ۱۸۰ میلیون تومان در منطقه کتی‌سر لوله‌گذاری با دو هدف اصلاح شبکه و انشعاب سازی لوله‌ها به دلیل اصلاح کاهش افت فشار انجام شد.

سعیدی ادامه داد: در جایی که از محل تبصره سه اصلاح یا توسعه‌ای انجام شود حتما به مردم اعلام می‌شود و حق نداریم ریالی از محل این تبصره در شهر دیگر یا پرداخت هزینه جاری استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پول‌های دریافتی از محل تبصره سه در یک حساب جداگانه واریز می‌شود و مدیر مالی شرکت ما چک را امضا نمی‌کند و هیچ انحرافی در بخش هزینه نداریم.

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر با بیان اینکه تا به امروز خسارتی که به شهرداری پرداخت شد حدود یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان تأمین اعتبار شد و هزینه کَرد ما است٬ اظهار کرد: حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه خرید لوله‌ها شد که در مجموع در حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسؤول افزود: آزمایشگاه ما امسال شروع به کار کرد و در نخستین گام سیستم گندزدایی آب را تغییر دادیم و آب ژاول را جایگزین کلر کردیم که در دست آزمایش است.

سعیدی با بیان اینکه آنچه که موجب نگرانی ما است میزان هدررفت آب در شبکه است٬ اظهار کرد: این در حالی است که ما هم مانند سایر استان‌ها محدودیت آب داریم.

وی ادامه داد: برای کاهش هدررفت آب اقدام کوچکی انجام دادیم و در مهرماه سال گذشته ساعت کار پمپ در ایستگاه پمپاژ را مدیریت کردیم و با توجه به اینکه فشار و هدررفت آب، نسبت مستقیم با هم دارند و توانستیم در نیمه دوم سال گذشته، 6 درصد از هدررفت آب در شهرستان را کاهش دادیم.

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر تصریح کرد: حدود 55 کیلومتر از شبکه‌های شهری و حدود 30 هزار فقره انشعاب گالوانیزه و قدیمی است و نیاز به توسعه دارد.سعیدی در پایان گفت: اگر قرار است با تعرفه‌های فعلی آب پیش برویم، شرکت آب و فاضلاب برای پرداخت حقوق اعتباری ندارد.