لزوم تامین زیرساخت‌های حمل و نقلی در مازندران

حرف آنلاین: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان مازندران ضمن تاکید بر تامین زیرساخت‌های حمل و نقلی در استان گفت: تمامی مدیران بخش های حمل و نقل و مسکن باید به دنبال یک هدف مشترک برای توسعه این بخش باشند. علیرضا فخاری با اشاره به اینکه مهمترین […]

حرف آنلاین: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان مازندران ضمن تاکید بر تامین زیرساخت‌های حمل و نقلی در استان گفت: تمامی مدیران بخش های حمل و نقل و مسکن باید به دنبال یک هدف مشترک برای توسعه این بخش باشند.

علیرضا فخاری با اشاره به اینکه مهمترین مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر اجرا و به ثمر رساندن نهضت ملی تولید مسکن است افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از ماموریت های خطیر و بی بدیلی است که در طول شکل گیری وزارت راه و شهرسازی بر عهده این نهاد قرار داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به موضوعات مربوط به تامین زمین، مطالعات لازم برای آماده سازی زمین های تامین شده، تامین زیرساخت های روبنایی و زیر بنایی و ساخت مسکن را از موارد مهمی برشمرد که در تدوین برنامه اجرایی باید مورد توجه مدیران ستادی و استانی قرار گیرد.

فخاری اضافه کرد: ما برحسب وظیفه سازمانی خود مسئولیت نظارت، کنترل و اعمال مدیریت بر ساخت برخی پروژه ها را هم بر عهده داریم که در تدوین برنامه اجرایی باید به آنها نیز پرداخته شود.

وی اظهار داشت: از نکات بسیار مهمی که باید مدنظر قرار داد تلاش برای حفظ و تولید دارایی های دولت از طریق ارزش افزوده برای این دارایی ها موجود است تا بتوان چرخه اقتصادی صنعت مسکن را در یک مسیر متوازن قرار داد و منابعی که برای رسیدن به اهداف و ماموریت هایمان به آنها نیاز داریم را تامین کرد.

فخاری با تأکید بر اعمال قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همه شئونات مربوطه از مسئولین ادارات کل استانی خواست تا زمینه ساماندهی، هدایت، کنترل و بهره وری صحیح از منابع ملی در جهت تأمین مسکن محقق گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: علیرغم کمبود منابع و با وجود مشکلات احتمالی موجود باید از این مسیر سخت عبور کنیم تا به بحران نرسیم و برای این کار نیاز به همت، جسارت، تلاش و از خود گذشتگی است تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی به مدیران راه و شهرسازی استان‌ها توصیه کرد که برنامه ریزی برای عملکرد خود را محدود به ۴ سال عمر یک دولت نکنند و ادامه داد: مدیران نباید در پی کسب رضایت مقطعی باشند بلکه باید تصمیمات خود را بر اساس اهداف زیربنایی و بلندمدت بنا کنند.

دکتر سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی مازندران در این نشست عنوان نمود: حمل و نقل يكي از پايه هاي اصلي توسعه پايدار و متوازن در جوامع بشري محسوب شده و درواقع شبكه هاي حمل و نقل با مؤلفه هاي مهمي همچون اقتصاد ، امنيت و عدالت اجتماعي ارتباط تنگاتنگ دارند، وي تصريح كرد: از اين رو صنعت حمل و نقل مي تواند سهم بسزايي در رشد توليد ناخالص ملي در كشور داشته باشد كه اين سهم در كشورهاي توسعه يافته بين 1 تا 2 درصد مي باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ايجاد يك تفكر تيمي در توسعه بخش حمل و نقل و مسکن را در استان بسيارحياتي دانست و اظهار داشت: با توجه به وجود نيروهاي انساني متفكر وانديشمند با افكاري مثبت در جهت راحتي و آسايش مردم و مسئولين بخش حمل و نقل و مسکن در استان به آساني مي توان يك تيم متحد و قوي را در جهت توسعه وشكوفايي همه جانبه دراين بخش ايجاد نمود.

دکتر سید محمد نظری رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان از تمامي مديران بخش حمل و نقل و مسکن خواست تا ايجاد تفكر سازندگي و آموزش نيروي انساني مجرب و مناسب را در سرلوحه كاري خويش قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن اشاره به اقدامات بزرگ در دست انجام در استان اشاره و عنوان نمود: خوشبختانه دراستان اقدامات بزرگي در زمينه حمل و نقل در حال انجام است كه اين مهم بايد با پيگيري و تلاشهاي مضاعف مسئولين امر علي الخصوص مديران اين عرصه و مسئولين ارشد استاني و نمايندگان ملت در مجلس در حال تحقق است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به اهمیت تشکیل شورای هماهنگی راه و شهرسازی بمنظور اعمال سیاست های مطلوب وزارت راه و شهرسازی در استان اشاره و خواستار انعکاس مشکلات پیش روی مدیران حمل و نقل در جلسات شوراها و پیگیری آن در جلسات استانی و ملی شدند.

دکتر نظری با اشاره به حجم فعالیت ها و اقدامات در حال انجام در حوزه راه و شهرسازی در مازندران انجام تبلیغات مناسب در راستای انعکاس فعالیت ها و اقدامات و به منظور آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تلاش برای جذب سرمایه گذار به منظور توسعه زیرساخت های حمل و نقل و مسکن در استان را امری ضروری برشمرد و یادآور شد حمل و نقل و مسکن شاخص ترین عوامل توسعه در استان بوده و توسعه این بخش میتواند نقش ارزنده ای در رونق اقتصادی ، جذب توریست و پیشرفت استان داشته باشد.

گفتنی است در این نشست پس از مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مدیران حوزه حمل و نقل استان یک به یک به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.