لحاظ کردن جمعیت برای تخصیص اعتبارات عمده ترین مشکل ماست

جلسه بررسی مشکلات سه شهرستان نوشهر ، چالوس و کلاردشت با حضور فرمانداران نوشهر و چالوس و کلاردشت، مدیران کل استان و برخی مدیران شهرستانهای چالوس و نوشهر برگزار شد . به گزارش حرف، فرماندار نوشهر در این جلسه گفت: لحاظ کردن جمعیت برای تخصیص اعتبارات به شهرستانی مثل نوشهر که چند برابر جمعیت ثابت، […]

4
جلسه بررسی مشکلات سه شهرستان نوشهر ، چالوس و کلاردشت با حضور فرمانداران نوشهر و چالوس و کلاردشت، مدیران کل استان و برخی مدیران شهرستانهای چالوس و نوشهر برگزار شد .
به گزارش حرف، فرماندار نوشهر در این جلسه گفت: لحاظ کردن جمعیت برای تخصیص اعتبارات به شهرستانی مثل نوشهر که چند برابر جمعیت ثابت، بصورت هفتگی شاهد حضور افراد خوش نشین و یا مسافران است عمده ترین مشکل ماست.
عبدالصمد صفرنژاد افزود: شهرستانهای گردشگری باید از این قاعده مستثنی باشند.وی ادامه داد: در زمانی غیر از پیک مسافر ، نوشهر هفته ای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت اضافه دارد که از ویلاهایشان استفاده می کنند و این افراد از خدمات عمومی همان جمعیت ثابت استفاده می‌کنند.این مسئله در تخصیص اعتبارات و بودجه ها دیده نمی‌شود و نیازمند بازنگری است.
فرماندار نوشهر در ادامه تصریح کرد: تعامل خوبی بین مسئولان، امام جمعه ، نماینده و مدیران دستگاه های اجرایی وجود دارد و تمام تلاش مان استفاده از نیروهای انسانی و مدیران نوشهری که در رده های بالاتر سمتی دارند بوده تا بتوانیم بخشی از مشکلات شهرستان را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران شهرستانی حتی اجازه مصاحبه با خبرنگاران را ندارند، این نشان دهنده عدم اختیار مدیران در کمترین حالت ممکن است.صفرنژاد اذعان داشت: تا اواخر سال ۹۶، ۱۷ کیلومتر آزادسازی سواحل صورت گرفته و در حال حاضر حدود ۴۰ کیلومتر ساحل آزاد شده و دغدغه ما تا یکی دوسال آینده در این خصوص برطرف می‌شود.
وی گفت: وقتی به نوشهر آمدم ۱۸۶ پروژه نیمه تمام وجود داشت که بعضی از آنها ۱۵ سال از آغازشان می گذشت، با توجه به تورم سال ۹۶ ، حدود ۶۰ میلیارد بودجه نیاز داشت، گرچه هنوز بسیاری از پروژه ها همچنان مسکوت مانده اما نیازمند چانه زنی و دریافت اعتبارات لازم برای اجرای شدن آن هستیم.
وی همچنین بیان داشت: در سیل اخیر خسارت‌های شهرستان تنها به پل ماشلک سمت و سو یافت و در تخصیص اعتبارات ۱۳ روستای بخش مرکزی که تخریب بالایی داشتند اصلا مورد توجه قرار نگرفت و بودجه لازم تخصیص داده نشده است که نیازمند بازنگری استاندار در این زمینه است.
فرماندار نوشهر در ادامه به راه دسترسی کجور اشاره کرد و گفت: در عنوان پروژه راه دسترسی کجور، اشتباهی در گذشته صورت گرفته، و کلمه احداث جاده ذهنیت مخالف را برای افراد ایجاد کرده، این پروژه ترمیم و مرمت جاده فعلی و موجود است و باید با این دید در کنار حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به آن نگاه کرد تا روند اجرایی آن آغاز شده و شتاب گیرد.