لایروبی بموقع انهار موجب جلوگیری از خسارات جدی در شهر چالوس شد

چالوس-خبرنگار حرف: رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به بارش شدید باران و سرازیر شدن سیلاب در سطح شهر گفت: از همان ساعات اولیه بارش باران، مسئول ستاد بحران شهرداری با برگزاری جلسات ویژه نسبت به چگونگی اجرای عملیات در نقاط آسیب دیده اقدامات لازم را بعمل آورد. کاظم پولادی بیان اینکه بیش از […]

6

چالوس-خبرنگار حرف: رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به بارش شدید باران و سرازیر شدن سیلاب در سطح شهر گفت: از همان ساعات اولیه بارش باران، مسئول ستاد بحران شهرداری با برگزاری جلسات ویژه نسبت به چگونگی اجرای عملیات در نقاط آسیب دیده اقدامات لازم را بعمل آورد. کاظم پولادی بیان اینکه بیش از ۱۵ اکیپ چند نفره در سطح شهر مستقر و نسبت به رفع آبگرفتگی اقدام نمودند افزود: خوشبختانه نسبت به بارش های سیل آسای سنوات قبل مشکل و خسارات حاد نداشتیم و این امر به دلیل لایروبی و ساماندهی انهار بویژه در نقاط آسیب پذیر شهر بوده است.

وی در همین رابطه اظهارداشت: در سیل سال ۹۱ از شهرهای دیگر به کمک چالوس آمده بودند، درحالی که شدت بارش در آن سال کمتر از شبانه روز گذشته بوده است. در صورتی که شهر چالوس از نظر وسعت هم نسبت به شهرهای اطراف متفاوت تر می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس ادامه داد: در سال گذشته کلیه نیروها برای لایروبی انهار بسیج شدند و این امر باعث شد تا از بروز سیلاب های مهیب و ویرانگر جلوگیری بعمل آید. از جمله می‌توان به منطقه اشکاردشت اشاره کرد که با اقدامات صورت گرفته از بروز فاجعه مجدد در این منطقه جلوگیری شد.

پولادی با تاکید بر ضرورت ساماندهی اورنگ کیله گفت: البته این امر در برنامه شهرداری بود، اما به دلیل حجم پروژه ها نتوانستیم اقدام نماییم که مقرر شد در اسرع وقت نسبت به ساماندهی، دیواره سازی و بتون کف اورنگ کیله اقدام لازم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در هنگام بحران گذشته بیش از ۵۰۰ تماس از سوی شهروندان با ستاد بحران صورت گرفت که به اکثر آنها با اقدام عملی پاسخ داده شد تصریح کرد: تجهیزات شهرداری باید تقویت و پمپ های قوی تر و ماشین آلات مجهزتر خریداری شود. اگرچه این مهم نیز در دستور کار قرار داشت اما به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و شهرداری ها که با مشکلات مالی مواجه هستند میسر نگردید.پولادی در پایان از نیروهای واحدهای مختلف شهرداری بویژه خدمات شهری، آتش نشانی، عمران، فضای سبز و … و همچنین تلاش شبانه روزی شهردار و اعضای شورای شهر تقدیر بعمل آورد.