قدردانی ائمه جمعه و مسئولان استان از برنامه های محرم رسانه استانی مازندران

ائمه جمعه، استاندار و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی برنامه‌های رسانه استانی را در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مثبت و تأثیرگذار ارزیابی کردند. به گزارش روابط عمومی صدا و سیما؛ استاندار مازندران رسانه استانی را از مؤلفه های تأثیرگذار در اشاعه فرهنگ غنی عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و […]

ائمه جمعه، استاندار و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی برنامه‌های رسانه استانی را در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مثبت و تأثیرگذار ارزیابی کردند.
به گزارش روابط عمومی صدا و سیما؛ استاندار مازندران رسانه استانی را از مؤلفه های تأثیرگذار در اشاعه فرهنگ غنی عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: صدا و سیما در دهه اول محرم مثل همیشه با مثبت عمل کردن آیینه شور و شعور حسینی بود.
حسین‌زادگان با اشاره به جالب و فراگیر بودن انعکاس اخبار مراسم عزاداری در سطح استان مخصوصا در مرکز استان توسط رسانه استانی ادامه داد: نقش صدا و سیما در بیان مسایل دینی بخصوص به تصویرکشیدن عزاداری حضرت اباعبدا…الحسین ارزشمند بود و شبکه مازندران با پخش برنامه های سوگواری نقش موثری در برگزاری عزاداریهای پر شور و عدم تجمع عزاداران داشت. وی افزود: برنامه های صدا و سیما در ایام محرم امسال نسبت به سالهای گذشته از شور و تنوع بیشتری برخوردار بود و با شیوه های هنرمندانه و جذاب شور حسینی مساجد و حسینیه ها را به خانه های مردم برد.
استاندار مازندران تلاش هنرمندانه شبکه استانی را موجب تعمیق فرهنگ عاشورایی دانست و افزود:‌ به سهم خود از زحمات رییس و مدیران رسانه استانی سپاسگزاری می‌کنم.
حضرت آیت الله معلمی امام جمعه قائمشهر نیز با بیان اینکه عاشورای امسال متفاوت تر از سال قبل بود گفت: در پی گسترش ویروس کرونا ضرورتا می بایست فاصله ها و دستورات دیگر بهداشتی رعایت گردد و طبعا اجتماعات سنگین مثل گذشته دچار مشکل شد. وی افزود: برنامه های متنوع صدا وسیما و سوگواری سالار شهیدان سزاوار تحسین و تقدیر و تشکراست و خانواده ها به خوبی توانستند با ماندن در خانه و استفاده از این رسانه محلی در جریان عزاداری قرار بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین موسی زاده امام جمعه صلاح الدین کلا پخش برنامه های مذهبی در دهه اول محرم را رضایت بخش ارزیابی کرد و از حضور کارشناسان مذهبی و علماء در رساندن پیامها و عبرتهای عاشورا قدردانی کرد.
امام جمعه امام‌زاده عبدالله آمل ضمن قدردانی از تلاش و مساعی صداو سیمای مازندران در عرصه‌های مختلف خصوصا در ایام محرم و پخش عزاداری، انتخاب سخنرانان و مداحان معروف و پخش موسیقی ها را مناسب، مفید و ستودنی دانست.

امام جمعه نکا و امام جمعه لاریجان بیان کردند با توجه به شرایط کرونایی، شبکه استانی در ارسال پیام عاشورایی و معنوی به وظیفه خودش به خوبی عمل کرد و فضای معنوی را پا برجا داشتند
امام جمعه سیمرغ نیز دراین راستا ضمن قدردانی از صدا وسیما اظهارداشت: با توجه به دستورالعمل بهداشتی و محدودیت ها تلاش صداو سیما در امر سوگواری و زنده نگهداشتن مجالس عزاداری قابل تقدیر و تشکر است. وی ادامه داد: فضای محرمی و عاشورایی در سراسر کشور و استان مازندران حاکم بوده و علی‌رغم شرایط کرونایی مخاطبان مازنی توانستند درمنازل خود از فضای معنوی و روحانی این ایام استفاده کنند.
امام جمعه زیراب در این رابطه با بیان اینکه امسال علیرغم شیوع ویروس منحوس کرونا که به ظاهر مانع بزرگی در جهت بر پاکردن مجالس سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بود، اما مردم ولایتمدار ایران زمین و همچنین صدا و سیما خاصه صدا و سیمای استان با پخش برنامه‌های متنوع و پرمحتوا با حضورشخصیت های علمی به غنای این مراسم ها اضافه نموده است. وی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از فرهیختگان و اندیشمندان حوزه علوم دینی به مانند گذشته قدمهای پر بار و با برکتی در این راستا برداشته شود.
امام جمعه مرزن آباد گفت: امسال علیرغم وجود ویروس منحوس کرونا و تبلیغات و هجمه سنگین دشمنان در ایام برگزاری مراسم محرم ملت ایران عموما، روحانیون و مداحان خصوصا و صدا وسیما بالاخص سنگ تمام گذاشت. وی پخش مراسم عزاداری در مجتمع فرهنگی صدا و سیمای مازندران را بی‌نظیر دانست و افزود: این مراسم مورد استقبال چشمگیر مردم وجوانان قرارگرفت و استفاده از سخنرانی روحانی صاحب نفس چون آقای صمدی آملی باعث غنای این مراسم شد. امام جمعه مرزن آباد از بانیان، حامیان و عاملان برگزاری این مراسم قدردانی کرد.
دکتر شریعتی نماینده مردم شرق مازندران ضمن قدردانی از صدا و سیمای مازندران در تولید و پخش برنامه های فاخر و انعکاس شایسته این عزاداری ها گفت: پوشش مراسم عزاداری دهه نخست محرم امسال از صداوسیما بهتر از سال‌های دیگر بود و صداوسیما توانست مراسم عزاداری سراسر استان و حتی روستاها را طوری پخش کند که هر منزل را به عزاخانه امام حسین(ع) تبدیل کند.
شریعتی افزود: صدا و سیمای مازندران امسال دو کار قابل قدردانی انجام داد؛ نخست عزاداری‌ شهرهای استان را با فرهنگ های مختلف به طور گسترده پوشش داد و دوم با پخش پرشورترین ودرست ترین عزاد

Eshagh, [۲۸.۰۹.۲۰ ۰۹:۵۳]
اری‌ها به نوعی برای سایر مردم استان فرهنگ سازی کرد . وی ادامه داد: عزاداری امسال عمدتا بصورت سنتی و صحیح انجام شد که همیشه نظر علما هم همین بود. غلامرضا شریعتی افزود: این موفقیت‌ها به لطف خداوند متعال و تلاش‌ مدیران صداوسیما در سراسر استان محقق شد.
دكتر محسني نماينده مردم شهرستانهاي نوشهر چالوس وكلاردشت نیز رضايت خود را نسبت به پخش برنامه هاي خلاقانه صدا وسيمای مركز مازندران در دهه اول ماه محرم اعلام نمودند و خواستار تداوم این حرکت خوب و تاثیرگذار شدند.
رضا حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل گفت: صداوسیما در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که زندگی عادی مردم را تحت تاثیرمستقیم قرار داده بود، در خلاء اجتماعات حسینی توانست پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان به نمایش گذارد.
وی با بیان اینکه برگزاری عزاداری امام حسین(ع) یک سنت چندین قرنی وفضای اعتقادی وعمقی شیعیان است، افزود: دلبستگی شدید مردم به سرور و سالار شهیدان و برپایی هیئت‌های عزاداری سال به سال افزایش می‌یابد و از شور ویژه‌ای برخوردار است، اما باتوجه به اینکه امسال به علت شرایط خاص کرونا با محدودیت‌هایی مواجه بودیم رسانه ملی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با اجرای تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، برنامه ریزی جامعی برای پوشش این مراسم انجام داد و از این محدودیت‌ها فرصت‌های بی نظیر و صحنه‌های نوینی خلق کرد که قابل تقدیر است. نماینده مردم شهرستان آمل با بیان اینکه محرم امسال متأثر از شرایط کرونایی و نیاز روحی مردم برای برگزاری مراسم عزای سیدالشهداء می‌بایست تمهیدات خاصی در نظر گرفته می‌شد، تصریح کرد: مهمترین مسئله، برگزاری عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بود تا مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نیاید که انصافاً رسانه ملی در این میان بیشترین سهم را در تأمین این نیاز برعهده داشت.