هر دم از این باغ بری می‌رسد؛

تفنگ بیهوشی اصلا به مازندران نرسید

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تفنگ بیهوشی در ترافیک ماند و اصلاً به استان مازندران نرسید، گفت: به دلیل اینکه پلنگ به مردم حمله کرده بود، مجبور به کشتن آن شدند.

حرف آنلاین: صبح یکشنبه چهارم اردیبهشت بود که یک قلاده پلنگ سرگردان در قائمشهر مشاهده شد، پس از آن روابط عمومی محیط‌زیست مازندران اعلام کرد که پلنگ سرگردان با استفاده از تفنگ بیهوشی زمین‌گیر و برای انجام آزمایش‌ها در حال انتقال به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری است.

کمی بعد مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست اعلام کرد که به واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب زدن پلنگ به مردم به این جانور وارد شده بود، پلنگ تلف شد.

فردای آن روز رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با انتقاد از نحوه مواجهه مسوولان محیط زیست مازندران با پلنگ سرگردان در قائمشهر، گفته که چه توجیهی دارد که یک استان پهناور فقط یک تفنگ بیهوشی برای حیات وحش داشته باشد!

همچنین استاندار مازندران ضمن اولتیماتوم 48 ساعته تاکید کرد که باید چرایی تاخیر چندساعته بیهوش کردن پلنگ توسط محیط زیست و در نتیجه تلف شدن و مهمتر چگونگی ورود او به شهر بررسی شود

امروز هم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تلف شدن پلنگ در قائمشهر گفت که تفنگ بیهوشی در ترافیک ماند و اصلاً به استان مازندران نرسید و مجبور به کشتن آن شدند.

به اذعان علی سلاجقه رئیس در حاشیه جلسه هیئت دولت دلیل اینکه، پلنگ به مردم حمله کرده بود و شرایطی بود که دو تن از همکاران انتظامی زخمی شدند و به دوستان محیط زیست هم حمله شده بود، مجبور به کشتن آن شدند.

به‌نظر می‌رسد که این قافله سر دراز دارد و باید منتظر اخبار ضد و نقیض دیگری در حاشیه تلف شدن این پلنگ نگون‌بخت باشیم.