عدم اجرای درست آیین نامه ماده 25 در مازندران

سرویس تولید:  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه نگاه نوشتاری به قانون موجب شده است تا نتیجه نگیریم، اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار نباید کار به جایی برسد که شاهد فرار آن ها از مازندران باشیم و سرمایه گذاران از حضور در مازندران منصرف شوند. […]

سرویس تولید:  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه نگاه نوشتاری به قانون موجب شده است تا نتیجه نگیریم، اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار نباید کار به جایی برسد که شاهد فرار آن ها از مازندران باشیم و سرمایه گذاران از حضور در مازندران منصرف شوند.

عبدالله مهاجر تاکید کرد: سرمایه گذاران زیادی را به استان دعوت کردیم اما در ادامه کار پشیمان شدند این نشان از مدیریت ضعیف در حمایت از بخش سرمایه گذاری استان دارد.

وی آیین نامه اجرایی ماده (25) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را تعیین تکلیف با  ادارات خدماتی دولتی دانست و تاکید کرد: طبق این قانون باید در مصارف آب، برق، گاز و تلفن واحد های تولیدی استمهال صورت گیرد و برای قطع موارد بیان شده می بایست فرصت داده شود.

مهاجر بیان کرد: در صورت قطع آب، برق، گاز و تلفن و آسیب دیدن واحد تولیدی، اداره مذبور می بایست خسارت وارد شده را جبران کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی گفت: در یکی از بند های آیین نامه اجرایی ماده (25) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار این موضوع تاکید و تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی ماده (25) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در 28 فرودین ماه امسال توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، تصریح کرد: این قانون برای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار وضع شده است و خطاب اصلی آن با متولیان آب، برق، گاز و مخابرات می باشد.

وی عملکرد دستگاه های خدماتی دولتی را در اجرای آیین نامه ماده (25) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نامناسب دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه دستگاه های خدماتی متولی آب، برق، گاز و تلفن به این قانون توجهی ندارند و عملکرد خوبی نداشتند لذا این موضع مطالبه اصلی بخش خصوصی استان است.

*دستگاه های خدمات رسان مکلف به جبران خسارت

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه گفت: کشور ما در شاخص های صنعتی دارای نقص است و نیاز به تصحیح دارد.

یوسف نژاد با بیان اینکه آیین نامه اجرایی ماده (25) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به صورت شفاف دستگاه های خدمات رسان را مکلف به تامین و جبران خسارت های وارد شده کرده است، اظهار کرد: رتبه ایران در فضای کسب و کار 150 است و این موضوع نشان می دهد همه ی ما باید در بهبود وضعیت کسب و کار بیشتر از گذشته وقت گذاریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر آیین نامه اجرایی ماده (25) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در مازندران خوب صورت نگرفته بخشی از تقصیر آن متوجه تولیدکنندگان است چون طبق بندهای این آیین نامه، می بایست تولیدکننده نسبت به خسارت به وجود آمده خود اظهاری کرده و سازمان صنعت، معدن و تجارت را در جریان گذارد.