طرح آبرسانی به روستای کوشکسرا و عملیات فاضلاب در مسکن مهر نوشهر آغاز شد

حرف آنلاین: آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای کوشکسرا و آغاز عملیات اجرای طرح فاضلاب در مسکن مهر نیرنگ شهرستان نوشهر برگزار شد.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی، امروز در آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای کوشکسرا افتتاح و عملیات اجرای طرح فاضلاب مسکن نیرنگ در نوشهر بر لزوم صرفه‌جویی آب با توجه به کمبود آب شرب در کشور تاکید کرد.

ضرورت مدیریت آب‌های سطحی 

همچنین رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای نوشهر و چالوس، افزود: خشک‌سالی عامل کمبود و تنش آبی در استان در سا‌ل‌های گذشته است، عدم توانایی در مدیریت آب‌های سطحی، بحران آبی در آینده فرزندان را در پی خواهد داشت.

اجرای ۵۳۸ پروژه آبرسانی در مازندران

مدیرعامل آبفای مازندران نیز از اجرای ۵۳۸ پروژه آبرسانی در سطح استان خبر داد و گفت: در طرح آبرسانی به کوشکسرا یک حلقه چاه حفر و تجهیز شد و هزار متر خط انتقال با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد ریال احداث شد که هزار و ۶۵۰ خانوار از آن بهره‌مند شدند.

بهزاد برارزاده یادآور شد: عملیات اجرای طرح فاضلاب در مسکن مهر نیرنگ نیز شامل؛ احداث تصفیه خانه به ظرفیت ۱۲۰ مترمکعب در شبانه‌روز و شبکه جمع‌آوری به طول ۴۰۰ متر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۶ لیتر بر ثانیه با پیش‌بینی ۱۱۰ میلیارد ریال است.