ضرورت ساماندهی پارک میرزا کوچک خان آمل

آمل-خبرنگار حرف: فرماندار شهرستان آمل بر اداره مناسب پارک جنگلی میرزا کوچک خان این شهرستان تاکید کرد. سیدجعفر رسولی در جلسه ساماندهی پارک میرزا کوچک خان جنگلی شهرستان آمل با اشاره به اینکه مساحت پارک بیشتر از تمام پارک های جنگلی در شمال کشور بوده و نیاز است که مدیریت آن نیز به صورت ملی […]

2

آمل-خبرنگار حرف: فرماندار شهرستان آمل بر اداره مناسب پارک جنگلی میرزا کوچک خان این شهرستان تاکید کرد.

سیدجعفر رسولی در جلسه ساماندهی پارک میرزا کوچک خان جنگلی شهرستان آمل با اشاره به اینکه مساحت پارک بیشتر از تمام پارک های جنگلی در شمال کشور بوده و نیاز است که مدیریت آن نیز به صورت ملی دیده شود، عنوان کرد: این پارک دارای گونه های مناسب گیاهی و جنگلی بوده، فضایی زیبا و بکر دارد و نیز در مسیر مواصلاتی محور هراز قرار دارد از این رو توانایی استفاده از آن می تواند به اشتغالزایی مناسبی منجر شود.

وی با بیان اینکه وسعت و ظرفیت های نهفته در پارک جنگلی میرزا کوچک خان جنگلی آمل، می تواند زمینه ایجاد اشتغال مناسبی را فراهم کند، گفت: هم اکنون میزان اشتغال این پارک مناسب نیست زیرا از این پارک به خوبی استفاده نمی شود.رسولی به شرایط نامناسب امکانات رفاهی پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل اشاره کرد و افزود: خدمات رفاهی این پارک مناسب با فضا و میزان استقبال آن نیست. خدمات اندکی که در این پارک ارائه می شود منجر به جذب گردشگر نمی شود و نمی شود با این میزان خدمات انتظار داشت که بتوان چشم اندازی برای آن تعریف کنیم.

وی با تاکید براینکه مدیریت مناسب نقش مهمی در درآمدزایی از این منطقه دارد، عنوان کرد: زمانی که نتوانیم از منطقه ای به این وسعت درآمدزایی داشته باشیم مسلما اشکالاتی وجود دارد زیرا هم اکنون از مناطقی کوچکتر از این درآمدهایی حاصل می شود که چندین خانوار از آن استفاده می کنند.

فرماندار آمل با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی در این پارک دیده نشده در حالی که فعالان صنایع دستی بسیاری در شهرستان توانایی تولید و عرضه این محصولات را دارند، تصریح کرد: فروش صنایع دستی و آلات دست ساز می تواند به رونق اقتصادی در منطقه منجر شود.وی بر تعهد مدیریت پارک در نگه داری از گونه های درختی نیز تاکید کرد و گفت: مدیریت باید در کنار درآمدزایی و اشتغال، از این پارک محافظت کرده و آن را نگه داری کند.رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مدیریت این پارک در اندازه ای نیست که بتواند در جذب گردشگر باشد، گفت: تاکنون به بهانه های مختلف به این پارک مهلت دوباره مدیریت داده شده است تا بتواند شرایط جدیدی ایجاد کند.وی اظهار کرد: این پارک در اختیار شرکت سهام عدالت است و باید در نحوه مدیریت آن تجدید نظر صورت گیرد. تاکنون چندین بار فرصت باز مدیریت به این مجموعه داده شده است که امیدواریم آن را برای حضور گردشگران مناسب سازی کنند.