ضرورت ثبت‌نام اعضای هیات علمی در پایگاه‌های معتبر

  مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در یک یادداشت، ضرورت و  اهمیت ثبت­‌نام اعضای هیات علمی در پایگاه‌های معتبر علمی را تشریح کرد.  دکتر مجید آقایی در بخشی از این یادداشت گفته است : با توجه به تاثیر غیرقابل انکار پایگاه‌­های علمی در افزایش مراجعه به صفحات دانشگاه مازندران و پروفایل های شخصی […]

  مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در یک یادداشت، ضرورت و  اهمیت ثبت­‌نام اعضای هیات علمی در پایگاه‌های معتبر علمی را تشریح کرد.

 دکتر مجید آقایی در بخشی از این یادداشت گفته است : با توجه به تاثیر غیرقابل انکار پایگاه‌­های علمی در افزایش مراجعه به صفحات دانشگاه مازندران و پروفایل های شخصی اعضای هیات علمی که منتهی به دیده‌شدن بیشتر و ارتقای رتبه دانشگاه در نظام­های بین‌المللی رتبه‌بندی خواهد شد، می توان این‌گونه ذکر کرد که امروزه ثبت‌نام در پایگاههای اطلاعاتی، امری ضروری به شمار می رود. هم‌چنین از طریق ثبت‌نام در پایگاه های علمی، عملا ارتباط بین نویسندگان، جایگاه­های علمی فرد، گروه آموزشی، دانشکده و دانشگاه نیز به خوبی مشخص خواهد شد؛ به بیان دیگر، در صورت ثبت‌نام اعضای هیات علمی در این پایگا­ه­ها، دانشگاه قادر خواهد بود اطلاعات صحیح علمی فردی، گروه های آموزشی، دانشکده‌ها و اطلاعات کل دانشگاه را دریافت، پردازش و تحلیل کند. در  بعد سازمانی نیز سیاست حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه مازندران، در اختیارداشتن اطلاعات یک‌پارچه پژوهشی اعضای هیات علمی در سامانه علم‌سنجی است که در آینده نزدیک در وب‌سایت دانشگاه بارگذاری خواهد شد. سامانه مذکور، اطلاعات پژوهشی افراد را از طریق شناسه پژوهشی یا(ID) و دسترسی به اطلاعات پروفایل های علمی، به‌صورت خودکار دریافت می نماید. داده ‌های دریافت‌شده در سامانه علم‌سنجی بارگذاری شده که مبنای ارزیابی پژوهش‌گر، اطلاعات مندرج در این سامانه می باشد که مبتنی بر اطلاعات استخراجی از پروفایل­های علمی فرد است و علاوه بر تعداد کمی مقالات، داده‌­های تحلیلی دیگر نیز بر اساس شاخص‌های علم‌سنجی(تعداد مقالات، تعداد استنادات، اچ-ایندکس و سایر شاخص‌های علم‌سنجی) قابل بازیابی هستند.