ضرورت اقدام جهادی در حوزه گردشگری نوشهر

نوشهر-خبرنگار حرف: استاندار مازندران در جلسه شورای اداری  نوشهر با بیان اینکه شهرستان نوشهر دارای ظرفیتهای بالایی چون دریا، جنگل، فرودگاه، بندر، زیرساخت انرژی و … است که باید از این ظرفیتها به نحو احسن استفاده کرد گفت: هر دستگاهی باید جهادی و متناسب با ظرفیتهای مردمی انجام وظیفه کند. محمد اسلامی با بیان اینکه […]

نوشهر-خبرنگار حرف: استاندار مازندران در جلسه شورای اداری  نوشهر با بیان اینکه شهرستان نوشهر دارای ظرفیتهای بالایی چون دریا، جنگل، فرودگاه، بندر، زیرساخت انرژی و … است که باید از این ظرفیتها به نحو احسن استفاده کرد گفت: هر دستگاهی باید جهادی و متناسب با ظرفیتهای مردمی انجام وظیفه کند.

محمد اسلامی با بیان اینکه نباید روستای محروم داشته باشیم افزود: ۶۰ درصد جمعیت  نوشهر روستانشین هستند. این آمار یعنی ۳۴ درصد از معدل کشوری بیشتر است.وی تاکید کرد: باید نشان بدهیم که متفاوت از دیروز کار میکنیم.اسلامی ادامه داد: با تثبیت جمعیت، ارتقاء زندگی در روستاها را رقم بزنیم. وی با بیان اینکه منابع دولت محدود است تصریح کرد: امیدوارم‌ مجلس دولت را در این زمینه یاری کند.اسلامی ادامه داد: دولت میتوانست راحت بودجه ای بسیار ساده بدهد به مجلس ولی دکتر روحانی تصمیم‌گرفت دگرگونی را در بودجه ایجاد و کشور را به سمت سازندگی ببرد. اتفاق مهم در بودجه نیز کاهش وابستگی به نفت است.استاندار مازندران افزود: با تسهیلاتی که در اختیار شهرستانها قرار میگیرد میتوان برای جوانان اشتغالزایی کرد.اسلامی تاکید کرد: اگر نمی توانیم موانع را از سر راه فعالان اقتصادی برداریم، ایجاد مانع هم نکنیم.وی با اشاره به اینکه جمعیت شناور برای شهرها و روستاهای ما هزینه دارد گفت:  باید با پیگیری لازم درصدی را برای عمران و آبادی شهرهای مسافرپذیر و گردشگری دریافت کنیم.استاندار مازندران در ادامه با بیان اینکه از دریا هیچ استفاده ای نکردیم افزود: در سواحل باید اماکن تفریحی توریستی ایجاد شود.وی تاکید کرد: برای جذب سرمایه گذار باید تبلیغات کنیم. نوشهر پتانسیل کافی برای جذب سرمایه گذار دارد.وی اظهارداشت: اشتغالزایی تنها استخدام از سوی دولت نیست. کارآفرینی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار قرار گیرد.اسلامی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت نیاز به تولیدات رقابتی و ایجاد صنایع داریم‌گفت: هیچ نانوایی حق ندارد نان بی کیفیت به دست مردم بدهدوی افزود: در استان اتاق فکر تشکیل داده و مسوولیت آن را به دانشگاه مازندران سپردیم. از دانشگاه خواستیم از همه صاحب نظران استفاده کرده و تحویل وضعیت از بخش های مختلف در استان دریافت کنیم.استاندار مازندران تصریح کرد: نسبت بودجه ها با نیاز تفاوت دارد. باید سعی کنیم از منابع موجود خودمان استفاده کنیم.وی در پایان گفت؛ انباشت زباله مایه خجالت است. تفکیک زباله از منبع ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

*در بحث گردشگری راهی جز توسعه دریامحور نداریم

فرماندار نوشهر نیز در این جلسه گفت: نوشهر دارای دو بخش است و برای من معما بوده که چرا با توجه به وسعتش دارای سه بخش نیست.صفرنژاد افزود: شهرستان نوشهر دارای سه شهر، ۶ دهستان و ۱۲۱ روستا می باشد. ۱۳۸ هزار و ۹۱۳ نفر جمعیت که ۵۵ هزار و ۶۷۳ نفر شهری و مابقی روستایی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه این سومین شهرستان گردشگری است که فرماندارش هستم افزود: جمعیت شهرستان نوشهر در فصل مسافر حداقل به ده برابر افزایش می یابد. با توجه به افزایش جمعیت در بیشتر ایام سال، انتظار داریم در سرفصل اعتبارات، جمعیت خوش نشین شهرستان نوشهر هم دیده شود.

فرماندار نوشهر با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری و اشتغال راهی جز توسعه دریامحور نداریم‌ اظهارداشت: برای پیشرفت باید به سمت گردشگری برویم و با توجه به دارا بودن دریا و ساحل میتوان در این بخش گامهای اساسی برداشت.

صفرنژاد با بیان اینکه مدیری که به نوشهر می آید در درجه اول باید نگاهش به حوزه گردشگری باشد گفت: ۱۸۵ پروژه در شهرستان داریم که برای اتمام آن به ۵۸ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.وی ادامه داد: تعامل در شهرستان بهتر از گذشته خواهد شد. از ظرفیت امام جمعه، نماینده و دیگر مسوولان منطفه استفاده خواهم کرد.

فرماندار نوشهر در پایان گفت: از استاندار میخواهم عیدی من را قبل از سال بدهند. احداث جاده کجور دارای مشکلاتی است که امیدوارم با رفع موانع این اتفاق مهم هرچه سریعتر رخ دهد.