ضرورت ارائه گزارشی از وضعیت طرح تکاپو در مازندران

جلسه مدیرکل و مسئولین ستادی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران با مسئول طرح تکاپو فناوری اطلاعات استان در دفتر کار مدیرکل این دستگاه برگزار شد. به گزارش حرف آنلاین، اسماعیل رمضانی مسئول طرح تکاپو فناوری اطلاعات استان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تفاهم‌نامه منعقده با سازمان توسعه صنعتی […]

n82891338-72295077

جلسه مدیرکل و مسئولین ستادی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران با مسئول طرح تکاپو فناوری اطلاعات استان در دفتر کار مدیرکل این دستگاه برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین، اسماعیل رمضانی مسئول طرح تکاپو فناوری اطلاعات استان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تفاهم‌نامه منعقده با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) تلاش دارد با توجه به بسترهای قانونی، حقوقی و سازمانی، نسبت به اجرای طرحی با فراگیری مداخله در سطح محلی و استانی و مواجهه در اصلاح و تکمیل سیاست‌های سطح ملی در حوزه اشتغال با عنوان طرح «توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)» اقدام کند.

وی در تشریح طرح تکاپو اظهار داشت: طرح تکاپو طرحی است که با عنوان «توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار» یا «تکاپو» در دستور کار قرار گرفت و در کارگروه شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و وارد فاز اجرایی شد که مقرر شد تا کارگروهی متشکل از تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های طرح تکاپو در رسته‌ آی‌سی‌تی را در استان‌ با کمک بخش خصوصی هدایت کنند .ضمن اینکه متولی این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در ادامه سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران گفت: عدم سیاست‌گذاری صحیح در توانمندکردن افراد نتایج نامطلوبی را به همراه داشته است به عنوان مثال افراد بدون مهارت به دریافت پول عادت کردند در صورتی که مسیر صحیح آن است که افراد توانمند به سمت ایجاد اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند و به این سمت هدایت شوند.

وی با بیان اینکه طرح تکاپو یکی از بسته‌های اشتغالزایی است که مورد تأیید همگان است، تصریح کرد: برنامه های آموزش فنی و حرفه‌ای باید به سمت شناسایی افراد بازمانده از مهارت برود. یعنی این سازمان باید با حضور در متن جامعه افراد فاقد مهارت را شناسایی و تحت سیاست توانمندی‌سازی قرار دهد.

وی اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند در حل مشکل بیکاری تاثیر بسزایی داشته باشد. در قالب این طرح افراد توانمند شده و مهارت لازم به آنها ‌آموزش داده می شود به عبارت بهتر ابزار تولید را به   دست شان می‌دهیم .طرح تکاپو می‌تواند با شناسایی ظرفیت‌های استان فرآیند ایجاد یک شغل را آسان کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال گزارش ملموسی از اشتغالزایی در راستای طرح تکاپو در استان را ارایه دهیم.