صدور گواهی برای دستگاه اجرایی فعال در طرح مدیریت سبز

در راستای بررسی مطالعات و اقدامات جامع و هدفمند دستگاه‌های اجرایی و استفاده بهینه آنها از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی، برای دستگاه های اجرایی استان مازندران گواهی مدیریت سبز صادر شده است. سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری اظهار داشت : برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، […]

در راستای بررسی مطالعات و اقدامات جامع و هدفمند دستگاه‌های اجرایی و استفاده بهینه آنها از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی، برای دستگاه های اجرایی استان مازندران گواهی مدیریت سبز صادر شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری اظهار داشت : برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها و وسائط نقلیه، اطلاع‌رسانی و ارتقای آموزش کارکنان است که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در ادارات استان در حال اجرا می باشد.

سید محمد رضا گرامیان هدف از اجرای طرح مدیریت سبز، صرفه‌جویی در ادارات و تعمیم این صرفه‌جویی به همه اقشار جامعه دانست و گفت : ارتقا فرهنگ زیست محیطی کارکنان ادارات، استفاده بهینه از منابع انرژی در دستگاه‌های دولتی و بهره‌وری حداکثری از امکانات و منابع از مهم‌ترین مزایای اجرای مدیریت سبز است و با استفاده از فرهنگ درست مصرف کردن و رعایت ملاحظات زیست محیطی می‌توان در مسیر توسعه پایدار گام برداشت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری ساری در ادامه بیان کرد : تاکنون بیش از 50 ساعت دوره آموزشی مدیریت سبز برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی از جمله روسای اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل هواشناسی، اداره کل پزشکی قانونی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل محیط زیست استان، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اداره کل  امور اقتصادی و دارایی استان، اداره کل پست استان، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، شرکت آب و فاصلاب استان، اداره کل بیمه سلامت، شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران منطقه ساری، اداره کل استاندارد، استانداری، فرمانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل ثبت احوال و سایر کارکنان دستگاهای دیگر برگزارشد.

گرامیان تصریح کرد : نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برای دریافت «گواهی مدیریت پسماند» طی نامه‌نگاری رسمی از جانب بالاترین مقام دستگاه مربوطه، درخواست خود را همراه با مستندات کافی از همکاری خود در زمینه جداسازی و تحویل پسماندهای خشک تولید شده در طول هر سال به این سازمان، ارائه نمایند.

 وی ادامه داد : صدور این گواهی صرفاً با در نظر گرفتن سوابق همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی در جداسازی و تحویل پسماندهای خشک امکان‌پذیر بوده و صرف ارائه درخواست از جانب دستگاه‌های اجرایی به معنی الزام بر صدور گواهی از جانب سازمان مدیریت پسماند نمی‌باشد.

گفتنیست؛ در حال حاضر 17 دستگاه‌ اجرایی از سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، متقاضی اخذ گواهی سبز هستند که از این تعداد 4 مورد موفق به اخذ گواهینامه شده و مابقی ادارات نیز در دست بررسی و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح می‌باشد.