صدور دامدار کارت برای دامداران کلاردشتی

مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت گفت: برای کمک به نقدینگی دامداران و تهیه نهاده های دامی، دامدار کارت برای دامداران دارای دام پلاک کوبی شده این شهرستان صادر می‌شود. به گزارش حرف آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت با اشاره باینکه دامدار کارت، کارت تسهیلاتی است که صرفا امکان خرید نهاده های دامی از کارخانجات خوراک دام، […]

مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت گفت: برای کمک به نقدینگی دامداران و تهیه نهاده های دامی، دامدار کارت برای دامداران دارای دام پلاک کوبی شده این شهرستان صادر می‌شود.

به گزارش حرف آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت با اشاره باینکه دامدار کارت، کارت تسهیلاتی است که صرفا امکان خرید نهاده های دامی از کارخانجات خوراک دام، تعاونی های شهرستان، شرکت پشتیبانی اموردام و مراکز فروش نهاده های دامی تعیین شده را دارد، اظهار کرد: صدور دامدارکارت به دامداران برای تامین سرمایه در گردش کمک می‌کند تا بتوانند از طریق آن نهاده‌های دامی مورد نظر خود را خریداری کنند.

درزی‌نیا تصریح کرد: سقف پرداخت تسهیلات در قالب دامدارکارت برای هر دامدار 100 , 200 و 500 میلیون ریال است که به دام های هویت دار پلاک کوبی اختصاص می یابد و متناسب با ظرفیت فعالیت متقاضی قابل تصویب و صدور است.
 
به گفته مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت، مدت زمان بازپرداخت تسهیلات حداکثر یکسال با سود 11 درصد است.
 
درزی نیا تصریح کرد: دامداران و عشایر این شهرستان جهت دریافت این کارت ، در ابتدا می توانند با ثبت نام در سامانه سیتا نسبت به تامین سرمایه در گردش نهاده های دامی خود اقدام نمایند و پس از دریافت برگه ثبت نام و تایید اهلیت توسط اداره امور دام مدیریت و کنترل، بررسی و تایید نهایی توسط طرح و برنامه این مدیریت از طریق سامانه سیتا به بانک کشاورزی معرفی شوند.

وی افزود: برای هر راس دام سبک پلاک کوبی شده مبلغ 3 میلیون ریال و برای هر راس دام سنگین پلاک کوبی شده مبلغ 7 میلیون ریال تا سقف 500 میلیون ریال جهت خرید نهادهای دامی از شرکت های تعاونی قابلیت شارژ شدن را دارد.