شیعه در دوران امام هادی(ع) وسعت بیشتری پیدا کرد  

هم‌زمان با فرا رسیدن شهادت امام هادی(ع)، حجت‌الاسلام موسی مستقیمان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و حضرت عسگری(ع) و در آن شدتِ عمل، روز به ‌روز وسعت پیدا کرد و قوی‌تر شد. حجت‌الاسلام مستقیمان گفت: حضرت امام هادی(ع) […]

هم‌زمان با فرا رسیدن شهادت امام هادی(ع)، حجت‌الاسلام موسی مستقیمان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و حضرت عسگری(ع) و در آن شدتِ عمل، روز به ‌روز وسعت پیدا کرد و قوی‌تر شد.

حجت‌الاسلام مستقیمان گفت: حضرت امام هادی(ع) در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدی(علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه(علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند.

وی با بيان اين‌كه زیارت جامعه کبیره، از این بزرگوار است، افزود: زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر نیز که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه است، از این امام معصوم می‌باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران یادآور شد: در نبرد بین امام هادی(ع) و خلفایی که در زمان ایشان بودند، آن‌کس که بالاخره ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی(ع) بود. در زمان امامت آن بزرگوار، شش خلیفه، یکی پس از دیگری، آمدند و به درک واصل شدند. آخرین نفر آن‌ها، معتز بود که حضرت را شهید کرد و خودش هم به فاصله کوتاهی مُرد.

حجت‌الاسلام مستقیمان با اشاره به اینکه این خلفا غالباً با ذلت مردند و به هلاکت رسیدند، تصریح کرد: یکی به‌دست پسرش کشته شد، دیگری به دست برادرزاده‌اش و به همین ترتیب بنی‌عباس تار و مار شدند؛ به عکسِ شیعه.

حجت‌الاسلام مستقیمان اذعان داشت: شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و حضرت عسگری(ع) و در آن شدتِ عمل، روز به‌ روز وسعت پیدا کرد و قوی‌تر شد. حضرت هادی(ع) چهل و دو سال عمر کردند که بیست سالش را در سامرا بودند، آن‌جا مزرعه داشتند و در آن شهر، کار و زندگی می‌کردند. سامرا در واقع مانند یک پادگان بود و آن را معتصم ساخت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران گفت: امام هادی(علیه‌السلام) با دیدِ یک انسان مبارز به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد، یعنی او را مغلوب کرد؛ به‌طوری که در آخرِ حرف‌هایش، متوکّل برای حضرت، عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد.

وی در پایان ذکر کرد: در مبارزه‌ای که شروع‌کننده آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی(ع) دست به یک جنگ روانی زد، مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد./روابط عمومی