شکارچی ، شکار شد

  رییس محیط زیست سوادکوه از مصدوم شدن شکارچی در منطقه شکار ممنوع لفور سوادکوه خبرداد. ابراهیم فلاحی بیان کرد: ساعت 14 روز یکشنبه سوم بهمن ماه نیروهای یگان محیط زیست سوادکوه در منطقه تیراندازی ممنوع لفور مشغول گشت بودند که با یک شکارچی روبرو می شوند. وی تصریح کرد: این شکارچی مجهز به اسلحه […]

 

رییس محیط زیست سوادکوه از مصدوم شدن شکارچی در منطقه شکار ممنوع لفور سوادکوه خبرداد.

ابراهیم فلاحی بیان کرد: ساعت 14 روز یکشنبه سوم بهمن ماه نیروهای یگان محیط زیست سوادکوه در منطقه تیراندازی ممنوع لفور مشغول گشت بودند که با یک شکارچی روبرو می شوند.

وی تصریح کرد: این شکارچی مجهز به اسلحه دولول غیرمجاز و یک سگ شکاری در حال شکار بود.

رییس محیط زیست شهرستان سوادکوه یادآور شد: نیروهای یگان محیط زیست سوادکوه به این شکارچی دستور ایست می دهند اما این فرد طمرد کرده و فرار می کند.

وی خاطرنشان کرد:در همین تعقیب و گریز شکارچی متخلف به درون بوته تمشک سقوط کرده و یکی از نیروهای یگان که پشت سر این فرد بوده نیز به داخل بوته های تمشک وارد می شود. شکارچی بازهم تسلیم نمی شود و با قنداق تفنگ قصد آسیب رساندن به مامور محیط زیست را می کند.

وی افزود: مامور یگان تمام تلاش خود را برای تسلیم کردن این فرد خاطی انجام می دهد اما شکارچی همچنان تمرد کرده و کارد کمری خود را برای مجروح کردن مامور محیط زیست به کار گرفت؛ مامور یگان  بند اسلحه را جهت خارج کردن اسلحه از دستان شکارچی می گیرد و شکارچی همچنان در تقلا برای فرار اسلحه را به سمت خود می کشد.

وی تصریح کرد: در حین کشمکش بین شکارچی و محیط بان در شرایط دشوار درون بوته تمشک، ماشه به بوته تمشک گیر کرده و چون لوله تفنگ سمت شکارچی بوده یک تیر به قسمت سینه سمت چپ و پهلو وی اصابت می کند.

رییس محیط زیست شهرستان سوادکوه یادآور شد: ماموران یگان حفاظت که در منطقه حضور داشتند بلافاصله با اورژانس و نیروی انتظامی تماس می گیرند.وی گفت: مصدوم توسط نیروهای یگان حفاظت از جنگل خارج می شود و چون منطقه لفور  در نزدیکی شهرستان بابل قرار دارد؛ آمبولانسی از بابل در منطقه حاضر شده و مصدوم به بیمارستان شهید بهشتی بابل انتقال داده شد.

فلاحی خاطرنشان کرد: شکارچی متخلف پس از انتقال به بیمارستان سریعا مورد عمل جراحی قرار گرفته و اکنون در ICUبستری و به گفته پزشکان خطر رفع شده است.

وی از شکایت خانواده شکارچی خبرداد و گفت: به دلیل غیرمجاز بودن اسلحه و نیز تیراندازی در منطقه ممنوع، طمرد از اخطار محیط بان این شکارچی شکایت شده که پرونده روال عادی خود را طی می کند.