بازدید آیت‌الله لائینی از پارک جنگلی شهید نوبخت ساری

نماینده ولی‌فقیه در مازندران از پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه) ساری بازدید کرد.

به گزارش حرف آنلاین، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران به همراه علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی نوبخت فرماندار و محمدحسین قبادی شهردار ساری از پارک جنگلی شهید نوبخت (سکو تپه) بزرگ‌ترین پارک جنگلی شمال کشور در مرکز استان بازدید کرد.

پارک جنگلی شهید نوبخت با یک هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی در حوضه جنگل‌داری ساری- کیاسر و در جنوب مرکز استان قرار دارد.

این پارک جنگلی که جزء حوضه آبخیز رودخانه تجن است از شمال به باغات روستای سنگریزه و مهدشت، از شرق به محور آسفالته ساری-کیاسر، از جنوب به روستای شکتا و سنگتراشان و از غرب به جنگل متصل است و وجود جنگل‌های انبوه و با ارزش طبیعی، وجود چشم‌انداز و تنوع مناظر زیبا و شرایط مطلوب آب‌وهوایی، از امکانات طبیعی بالقوه در این پارک است. بلوط، ممرز، انجیلی، آزاد، افرا، شیردار، راش، کلهو، بیدمشک ازجمله گونه‌های درختی موجود در پارک است.

فاز نخست این پارک در سفر آخر رئیس‌جمهور شهید و هیات همراه به استان مازندران توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گفته قبادی شهردار ساری ، برای احداث بوستان جنگلی شهید نوبخت، تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با تکمیل این پارک ، ۱۲۱۰ هکتار به سرانه پارک و فضای سبز مرکز استان اضافه می‌شود.