شهروندان خرابی های سیل را به شهرداری اعلام کنند

هچیرود-خبرنگار حرف: رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود با اشاره به سیل اخیر اظهار داشت: در ساعات اولیه شروع باران ستاد بحران در مکان شهرداری هچیرود تشکیل و با تقسیم کار و شناسایی نقاط حادثه خیز همه اعضای ستاد بحران وارد منطقه شدند. احمد بیگلریان افزود: حجم بارندگی به حدی بالا بود که تعدادی از پلهای […]

3

هچیرود-خبرنگار حرف: رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود با اشاره به سیل اخیر اظهار داشت: در ساعات اولیه شروع باران ستاد بحران در مکان شهرداری هچیرود تشکیل و با تقسیم کار و شناسایی نقاط حادثه خیز همه اعضای ستاد بحران وارد منطقه شدند.

احمد بیگلریان افزود: حجم بارندگی به حدی بالا بود که تعدادی از پلهای اصلی شهر در مسیر سیلاب قرار گرفتند که با تجهیزات موجود بازگشایی مسیر انجام شد اما به جهت بارندگی شدید و بی سابقه، رانش جنگل در ضلع جنوب غربی در همجواری نمک آبرود منجر به مسدود شدن کانال انحرافی آب پای کوه چ و در ادامه حجم بالای آب به محله سنگوارث هدایت شد که خسارات جبران ناپذیری به راهها و مردم منطقه وارد آمد.

وی با بیان اینکه با حضور تمام وقت کارکنان خدوم شهرداری، بحران در نقطه مذکور رفع شد تصریح کرد: وضعیتی مشابه رانش جنگل در پای کوه محله چاه خانی در چند نقطه اتفاق افتاد که خسارت زیادی به راه، منازل، احشام و گلخانه ها وارد ساخت.

رئیس شورای شهر هچیرود ادامه داد؛ به جهت حجم بالای بارش در ابتدا محلات دلگشا، سنگوارث، اکبرآباد، چاه خانی و هرطه کلا درگیر سیلاب شدند اما به جهت توپوگرافی منطقه و شیب موجود حجم زیاد به تدریج به سمت محلات پایین دست روانه شد و محلات نورسر، کیاکلا، محمدحسین آباد، هچیرود، امامرود، دوجمان و عباسکلا در مسیر سیلاب قرار گرفته و خسارات بسیاری به منازل مردم وارد شد.

وی تصریح کرد: بخش اعظمی از انهار شهر پیش از شروع فصل پاییز لایروبی شده بود اما میزان بارش بحدی زیاد بود که انهار ظرفیت این حجم بارش را نداشتند. البته مطالعات توپوگرافی منطقه توسط مشاور انجام شده و انشاالله در آینده نزدیک اقدامات مقتضی انجام خواهد پذیرفت.

رئیس شورای شهر هچیرود در ادامه با بیان اینکه پس از خروج از بحران، کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چالوس با حضور در سطح شهر میزان خسارت وارده به همشهریان را طبق گزارش اولیه ارزیابی کردند اظهارداشت: از مردم آسیب دیده تقاضا داریم که مشخصات خود را به شهرداری اعلام نمایند تا میزان خسارت در مرحله دوم توسط کارشناسان بنیاد مسکن مورد ارزیابی قرار گیرد.

بیگلریان با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی سطح شهر همچنان ادامه داردعنوان کرد: با دعوت از رئیس امور آب شهرستانهای چالوس، نوشهر و کلاردشت جناب مهندس عبداللهی به شهر هچیرود و بازدید میدانی در سطح شهر تدابیر لازم اندیشیده می شود تا اقدامات کارشناسی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: از طرف خود و همه اعضای محترم  شورا و شهردار از عموم مردم فهیم شهرم که در شرایط بحرانی سعه صدر داشتند و در عملیات مهار آبگرفتگی یارو یاورمدیریت شهری بودند صمیمانه تشکر می کنم. ضمن اینکه از جناب دکتر محمد کیاکجوری شهردار متخصص و ساعی و نیروهای تحت امرشان در همه واحدها که با تلاش بی دریغ خود در سیل اخیر خدمت صادقانه را با تمام وجود و در میدان عمل به اثبات رساندند صمیمانه قدردانی بعمل می آورم.

بیگلریان با بیان اینکه از همه مردم ولایتمدار، شهیدپرور، فهیم و عزیز شهر هچیرود به جهت کمبود و کاستی در خدمات رسانی عذرخواهی می‌کنم گفت: جا دارد از نماینده محترم مجلس دکتر احمدی لاشکی و حضور ارزشمند امام جمعه محترم جناب دکتر رسولی، فرماندار ساعی جناب دکتر زندی، فرمانده انقلابی سپاه شهرستان چالوس جناب سرهنگ عسگری، نیروهای ارزشمند انتظامی، فرمانده محترم حوزه بسیج امام حسین(ع) برادر پاسدار محمدپور، بسیجیان، فرماندهی پلیس راه کناره جناب سروان احمدی که در ساعات اولیه وقوع سیل باعث دلگرمی همه اعضای ستاد بحران شدند صمیمانه تشکر کنم.

وی میزان خسارت سیل اخیر در شهر هچیرود را بسیار زیاد پیش بینی کرد و اظهارداشت: باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم از تمام مسؤلین ذی ربط درخواست داریم که با حمایت بی دریغ از مردم شهر هچیرود از بخشی از آلام آنها بکاهند.

بیگلریان در پایان گفت: لازم می‌دانم از حضور و تلاش همه اعضای شورای شهر آقایان حاج نظرفقیه عبداللهی، حاج امیر رودگرنژاد، حاج حسن زندی و مهندس طالبی که از ساعات اولیه تا اعلام وضعیت عادی در شهر با مردم بودند تقدیر بعمل آورم.