سیمرغ در حال غرق شدن است

حرف آنلاین: در پی بارندگی شدید از شب گذشته و طغیان رودخانه ها،شهرستان های ساری، نکا، قائم شهر، سیمرغ و سوادکوه در وضعیت بحرانی قرار گرفته اند. از صبح دوشنبه جاده ساری به نکا مسدود شده و با وجود تذکر پلیس و راهداری، ترافیک بسیار شدیدی در این مسیر بوجود آمده است. مقامات محلی شهرستان […]

حرف آنلاین: در پی بارندگی شدید از شب گذشته و طغیان رودخانه ها،شهرستان های ساری، نکا، قائم شهر، سیمرغ و سوادکوه در وضعیت بحرانی قرار گرفته اند.

از صبح دوشنبه جاده ساری به نکا مسدود شده و با وجود تذکر پلیس و راهداری، ترافیک بسیار شدیدی در این مسیر بوجود آمده است. مقامات محلی شهرستان نکا به ساکنین حاشیه رودخانه نکا هشدار تخلیه صادر کرده اند.

شدت طغیان رودخانه تجن ساری نیز به حدی زیاد بوده که فرماندار ساری تردد از پل تجن را تا اطلاع ثانویه ممنوع اعلام کرده و بوستان ملل و پارک قائم ساری نیز کاملا زیر آب رفته است.

گزارش های مختلفی از وضعیت بغرنج روستاهای شهرستان های میاندرود و آب گرفتی اراضی کشاورزی رسیده است.

اما به نظر می رسد وضعیت شهرستان سیمرغ به مرکزیت شهر کیاکلا حادتر باشد. خبرگزاری فارس در مصاحبه با خواهر شهید کشوری نوشته که آبگرفتی به حدی است سیلاب از پنجره وارد منازل می شود. روستاهای سیمرغ نیز که در جوار رودخانه تلار قرار دارند، در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

استاندار مازندران نیز خود را به این شهر رسانده و در حال بررسی امدادرسانی است.

در سوادکوه نیز ریزش کوه باعث توقف قطار شده و مسافران در ایستگاه میان شیرگاه و زیراب پناه داده شده اند.

بر اساس گزارش عینی شرکت آب منطقه ای مازندران در حال حاضر 500سردهنه سنتی و مدرن زراعی رودخانه های تجن ساری ، نکا رود، تلار قائشمهر و بابلرود بابل تخریب شد و دیواره های حفاظتی پائین دست این رودخانه ها که از وسط شهرها عبور می کند دچار خسارت شد.