سومین جشنواره « کاکایی‌ها» در تنکابن برگزار شد

 سومین جشنواره کاکایی‌ها با حضور علاقه‌مندان به صنعت پرنده‌نگری و باهدف صیانت ازاین‌گونه‌های ارزشمند حیات‌وحش در حاشیه رودخانه چشمه کیله تنکابن برگزار شد. محمد زرودی شهردار تنکابن در حاشیه سومین جشنواره کاکایی‌ها در کنار پل تاریخی چشمه کیله در گفتگو با مهر اظهار داشت: رودخانه چشمه کیله از دیرباز علاوه بر شریان اصلی شهر، و […]

 سومین جشنواره کاکایی‌ها با حضور علاقه‌مندان به صنعت پرنده‌نگری و باهدف صیانت ازاین‌گونه‌های ارزشمند حیات‌وحش در حاشیه رودخانه چشمه کیله تنکابن برگزار شد.

محمد زرودی شهردار تنکابن در حاشیه سومین جشنواره کاکایی‌ها در کنار پل تاریخی چشمه کیله در گفتگو با مهر اظهار داشت: رودخانه چشمه کیله از دیرباز علاوه بر شریان اصلی شهر، و تأثیران در رونق و زیبایی تنکابن، زیستگاه پرندگان مهاجری چون کاکایی‌ها و انواع ماهی‌ها مانند ماهی آزاد و سفید بوده و این زیستگاه به نام تنکابن به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: امروز صنعت گردشگری دیگر فقط محدود به یک سفر و یا دیدن دشت و سبزه نیست بلکه شاخه‌های آن بسیار وسیع بوده و پرنده‌نگری هم به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری، علاقه‌مندان بسیاری دارد.

وی ادامه داد: روند رو به رشد پرنده‌نگری در ایران نشان می‌دهد که افراد مختلفی از هر قشر جامعه و با هر شغلی که دارند می‌توانند به این رشته طبیعت‌گردی روی بیاورند.

زرودی اضافه کرد: مردم تنکابن با همزیستی مسالمت‌آمیز با این پرندگان عادت کرده و در ساعات مختلف روز شاهد هستیم که شهروندان بسیاری برای غذا دادن به این پرندگان ساعت خوشی را برای خود فراهم می‌سازند.

شهردار تنکابن با بیان اینکه رودخانه چشمه کیله با بودن این پرندگان جلوه‌ی زیباتری پیدا می‌کند، اظهار داشت: در دوساله اخیر تلاش‌ها و اقدامات زیادی برای زیباسازی پل تاریخی و رودخانه چشمه کیله از سوی شهرداری و شورای اسلامی انجام‌شده است.

وی هدف از برگزاری جشنواره کاکایی‌ها را علاوه بر شناساندن این ظرفیت گردشگری تنکابن به کشور، فراهم آوردن لحظاتی شاد برای شهروندان در جهت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه برشمرد. زرودی نوید داد با راه‌اندازی مجموعه گردشگری حاشیه رودخانه چشمه کیله و رمپ حاشیه این رودخانه روزهای خوبی در انتظار تنکابن است.