سومین بالگرد امداد و نجات، وارد مازندران شد

حرف آنلاین: در یکماه اخیر؛ با پیگیری ها و رایزنی های استاندر مازندران، سومین بالگرد امداد و نجات مازندران در غرب استان مستقر می گردد. استاندار مازندران در خصوص ورود سومین بالگرد، گفت: سومین بالگرد با کارآیی ویژه، وارد مازندران شده و در غرب استان مستقر می شود. حسینی پور با بیان اینکه افزایش ظرفیت […]

حرف آنلاین: در یکماه اخیر؛ با پیگیری ها و رایزنی های استاندر مازندران، سومین بالگرد امداد و نجات مازندران در غرب استان مستقر می گردد.

استاندار مازندران در خصوص ورود سومین بالگرد، گفت: سومین بالگرد با کارآیی ویژه، وارد مازندران شده و در غرب استان مستقر می شود.

حسینی پور با بیان اینکه افزایش ظرفیت خدمات هوایی در استان مازندران در دستور کار ما قرار داشت و بصورت ویژه پیگیری شد؛ خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده، طبق قولی که به مردم شریف مازندران داده بودیم، سومین بالگرد در غرب استان مستقر می شود.

وی افزود: پایگاه امداد و نجات هوایی در شهرستان عباس آباد در حال احداث است که در حال حاضر با توجه به اینکه پایگاه امداد و نجات هوایی عباس آباد از لحاظ فنی هنوز آماده نیست این بالگرد به صورت موقت در فرودگاه نوشهر مستقر می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه این بالگرد با کارآیی ویژه، آماده خدمات رسانی به مردم شریف مازندران است، افزود: این بالگرد با ظرفیت 15 نفره می تواند به عنوان یک وسیله مسافری برای جابجایی مسافر از هر فرودگاه به فرودگاه دیگر قابل استفاده قرار بگیرد .

وی ادامه داد: این بالگرد با قابلیت نصب برانکارد و تجهیزات مورد نیاز، جهت امداد و نجات و جابجایی مصدوم خدمات رسانی می کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه با استقرار بالگرد اورژانس هوایی در ارائه خدماتی همچون اطفای حریق هوایی، حفظ جنگل ها، منابع طبیعی و محیط زیست نقش بسزایی می تواند داشته باشد، افزود: بالگرد اورژانس هوایی در حوزه توریست و بوم گردی می تواند موثر باشد و همچین ظرفیت بالقوه ای را در حوزه امنیتی و پدافندی برای استان ایجاد کند .

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تجربیات قبلی و نوع قابلیت‌های این بالگرد، امکان استفاده برای اسکای دایوینگ یا ورزش هوایی سقوط آزاد و چتر بازی را می تواند داشته باشد.