سوختن بهشت پرندگان در آتش کمبود امکانات

حرف آنلاین: مدیرکل محیط زیست مازندران ایجاد پایگاه متمرکز اطفای حریق برای مهار آتش سوزی‌ها در میانکاله را یک مطالبه جدی دانست.

ابراهیمی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران،  گفت: ایجاد حداقل ۲ پایگاه متمرکز اطفای حریق نه فقط برای میانکاله بلکه برای کل زیست بوم طبیعی مازندران یک موضوع جدی است ولی هنوز استان از وجود یک پایگاه هم محروم است.

آتش‌سوزی گسترده‌ای که از ظهر روز یکشنبه یکم اسفند در منطقه اسماعیل‌سای میانکاله رخ داد ۱۴۰ از عرصه‌های طبیعی این منطقه که عمدتا سازیل بود را از بین برد.

عامل انسانی مهمترین گزینه برای علت آتش سوزی در این منطقه است و حتی احتمال عمدی بودن آن وجود دارد.

به گفته ابراهیمی در جلسه‌ای با استاندار مازندران تصمیاتی گرفته شد که حتما باید یک پایگاه متمرکز اطفای حریق به عنوان یک مطالبه جدی مردم و دغدغه‌مندان محیط زیست و رسانه‌ها  در منطقه میانکاله ایجاد شود و مورد بعدی شناسایی عوامل این آتش سوزی‌ها بود.

این چهل‌ودومین آتش‌سوزی رخ داده در زیستگاه میانکاله طی امسال بود که گستره بیشتری نسبت به آتش‌سوزی‌های قبلی را در بر گرفت. تا پیش از این حادثه حدود ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های میانکاله طی سال جاری در آتش سوخته بود.

پناهگاه حیات وحش میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت یکی از ۹ ذخیره گاه بیوسفر کره زمین توسط سازمان ملل متحد تشخیص و در لیست تالاب‌های بین المللی و کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب‌ها ثبت شده است.