سوآپ 2 میلیون بشکه نفت خام از کشورهای حاشیه دریای خزر

مدیر منطقه شمال از سوآپ بیش از دو میلیون و بیست هزار بشکه نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال، سیدحمید حسینی با اشاره به آغاز مجدد طرح سوآپ نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه […]

مدیر منطقه شمال از سوآپ بیش از دو میلیون و بیست هزار بشکه نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال، سیدحمید حسینی با اشاره به آغاز مجدد طرح سوآپ نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران از مردادماه امسال، افزود: تا پایان آذرماه، 2 میلیون و 285 هزار بشکه نفت خام توسط 47 کشتی نفتکش در ساحل دریای خزر تخلیه شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از 2 میلیون و 20 هزار بشکه نفت خام توسط خط لوله 32 اینچ نفت خام  نکا –ساری – ری به پالایشگاه تهران تحویل شده است.

به گفته حسینی خط لوله و تاسیسات انتقال نفت خام در منطقه شمال از زمان راه‎اندازی مجدد طرح سوآپ تا پایان آذر 400  ساعت فعالیت داشته است که انتظار می‎رود با افزایش حجم نفت خام تحویلی کشورهای حاشیه دریای خزر به پایانه نفتی نکا، میزان فعالیت تاسیسات و خطوط لوله انتقال نفت خام منطقه شمال  نیز افزایش چشم‎گیر داشته باشد.

مدیر منطقه شمال گفت: انتقال نفت خام طرح سوآپ با تلاش کارکنان مراکز انتقال نفت نکا، ساری، ‎گل‎پل و اوریم در منطقه شمال و فشارشکن مغانک در منطقه تهران به پالایشگاه تهران منتقل می‎شود.

وی ظرفیت فعلی خط انتقال نفت خام را 350 هزار بشکه در روز اعلام و خاطرنشان کرد: این ظرفیت در صورت نیاز با اعمال برخی تغییرات فنی در مراکز انتقال نفت، قابلیت افزایش به 500 هزار بشکه را نیز دارد.