ساخت مجتمع درمانی ماهفروجک مطالبه جدی از رییس جمهور

حرف آنلاین: فضاهای درمانی موجود در استان مازندران اغلب کوچک و فرسوده بوده و به صورت تجمیع نمی‌باشند و ارایه خدمات با کیفیت و جامع درمانی برای دست اندرکاران حوزه سلامت استان گاهاً دچار مشکل می‌گردد. لذا با توجه به وضعیت اماکن درمانی استان مازندران و شمال کشور و همچنین نیاز مردم شریف منطقه به‌ویژه […]

حرف آنلاین: فضاهای درمانی موجود در استان مازندران اغلب کوچک و فرسوده بوده و به صورت تجمیع نمی‌باشند و ارایه خدمات با کیفیت و جامع درمانی برای دست اندرکاران حوزه سلامت استان گاهاً دچار مشکل می‌گردد.

لذا با توجه به وضعیت اماکن درمانی استان مازندران و شمال کشور و همچنین نیاز مردم شریف منطقه به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر به خدمات درمانی دولتی، در سال ۱۳۹۵ قرار شد بیمارستان ماهفروجک که از مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم بود وکلنگ آن در سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار به زمین زده شده بود، در راستای ارائه خدمات صفرتا صد تخصصی و فوق تخصصی به بیماران به صورت یک مجتمع بزرگ و هوشمند در راستای ارتقاء سطوح درمان، آموزش، پژوهش و توریسم سلامت به‌عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های آموزشی، درمانی و تحقیقاتی شمال کشور احداث ، تجهیز و بهره‌برداری شود تا بخش زیادی از مشکلات کمبود فضای بیمارستانی استان رفع گردد.

هم اکنون مجتمع آموزشی، درمانی و تحقیقاتی ماهفروجک در فاز اول با ۳۷۰ تخت ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

تکمیل فاز دوم این پروژه با ۲۰۰ تخت روانپزشکی و سوختگی که با ۲۵ درصد پیشرفت در حال احداث می باشد به ۴۲۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد و برای احداث و تکمیل فاز سوم و چهارم مجتمع فوق در قالب ۵۴۰ تخت‌خوابی و دانشکده پزشکی نیز ۱۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار پیش بینی شده است.

مجتمع بزرگ آموزشی ، درمانی و تحقیقاتی ماهفروجک در حاشیه جاده ترانزیتی شمال کشور بین شهرستان های ساری و قائمشهر واقع شده است که در صورت تکمیل می‌تواند حدود ۳ میلیون نفر از جمعیت استان ، مسافران داخلی، توریست‌های خارجی، جمعیت زیادی از استان.های هم‌جوار و حتی بیماران اعزامی از کشورهای اطراف را تحت پوشش قرار دهد.

از این رو فرسودگی و کوچک بودن بیمارستان‌های موجود سطح استان و پایین بودن ظرفیت پذیرش بیماران در این مراکز، باعث شده است تا نیاز به مرکز درمانی جامع با ظرفیت پذیرش بالای بیماران به شدت احساس شود، از این رو تسریع در ساخت این فضای درمانی یکی از نیازمندی‌های ضروری حوزه سلامت برای مردم مازندران و شمال کشور است و تکمیل این مجتمع می‌تواند بخش زیادی از مشکلات و کمبود فضای درمانی را در کلان منطقه یک کشور کاهش دهد.

با توجه به این که دانشگاه علوم‌پزشکی‌ مازندران دارای مجوز تیپ یک بوده و شهرستان ساری نیز به‌عنوان مرکز استان و مرکز قطب دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور دارای موافقت اصولی بیمارستان هزار و ۱۰۰ تخت‌خوابی است، انتظار مردم استان مازندران از دولت مردمی، محبوب و انقلابی این است که عنایت ویژه نموده و اعتبارات مورد نیاز را برای تکمیل مجتمع بزرگ آموزشی، درمانی و تحقیقاتی ماهفروجک به‌عنوان یکی از پروژه‌های ماندگار این دولت مردمی با هدف جهش در ارائه خدمات آموزشی، درمانی، پژوهشی و توریسم سلامت تخصیص دهند.