زیرساخت‌های صادرات محصولات مازندران به روسیه فراهم نیست

حرف آنلاین: استاندار مازندران با اشاره به اینکه کشور روسیه خواهان بهره‌‌مندی از تولیدات کشاورزی مازنی‌ها است، گفت: زیرساخت‌های صادرات محصولات مازندران به روسیه فراهم نیست. ربیع فلاح جلودار  اظهار کرد: چالش‌های کشاورزی امروز در مازندران بسیار است و با وجود استعدادها و منابع طبیعی فراوان، استفاده درستی از منابع در جهت افزایش بهره‌وری کشاورزی […]

حرف آنلاین:

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کشور روسیه خواهان بهره‌‌مندی از تولیدات کشاورزی مازنی‌ها است، گفت: زیرساخت‌های صادرات محصولات مازندران به روسیه فراهم نیست.

ربیع فلاح جلودار  اظهار کرد: چالش‌های کشاورزی امروز در مازندران بسیار است و با وجود استعدادها و منابع طبیعی فراوان، استفاده درستی از منابع در جهت افزایش بهره‌وری کشاورزی نشده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به آستاراخان روسیه افزود: نبود خط هوایی به آستاراخان از مشکلاتی بوده که در صادرات محصول با آن مواجه هستیم و برداشتن موانع صادراتی در جهت افزایش صادرات محصولات کشاورزی امری ضروری است.

فلاح با انتقاد از کاستی‌های موجود در روند بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی در استان، افزود: تولید عملیاتی در مزارع، دغدغه مهندسان جوان کشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه ریشه‌یابی در علل ضعف‌های موجود در کشاورزی مازندران از مسائلی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود، تصریح کرد: مازندران با داشتن 14 محصول درجه یک در کشور، از جایگاه مناسبی برخورار بوده و امیدواریم در سل 94 اقدامات مناسبی برای اشتغال فارغ التحصیلان اندیشیده شود.

فلاح جلودار با تاکید بر شناسایی استعدادها در حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد: باید جایگاه متخصصان کشاورزی در این حوزه مشخص شود.

استاندار مازندران بیان داشت: 200 هزار هکتار اراضی شیبدار در مازندران وجود دارد و قوانین در واگذاری این اراضی به فارغ التحصیلان مشخص است و باید از منابع طبیعی پرسید که چرا این اراضی واگذار نمی‌شود.

فلاح جلودار گفت: تجدید نظر در برنامه‌های حوزه کشاورزی باید اتخاذ شود.

وی به حضور 9 هزار جویای کار در بخش کشاورزی مازندران نیز اشاره و خواستار توجه به تولیدات استراتژیک در کشور شد.

استاندار مازندران، توان کشاورزان نمونه کشاورزی را برجسته عنوان کرد و گفت: کم کردن فاصله تولید محصولات کشاورزی امروز از مباحث اساسی قابل بحث در این حوزه به شمار می آید./تسنیم