مرکز دفن زباله قائم شهر بی‌صدا می‌سوزد/مردم سم تنفس می‌کنند

حرف آنلاین: در روزهای اخیر، شهروندان قائم شهری از بوی نامطبوع و دود ناشی از سوختن زباله در مرکز دفن زباله قائم شهر گلایه دارند.

حرف آنلاین: در روزهای اخیر، شهروندان قائم شهری از بوی نامطبوع و دود ناشی از سوختن زباله در مرکز دفن زباله قائم شهر گلایه دارند. شدت این بوی نامطبوع و غلظت هوای اطراف این مرکز دفن زباله که در کنار رودخانه تلار در نزدیکی شهر سیمرغ و روستاهای اطراف هم قرار دارد، به حدی بوده است که بسیاری از شهروندان هم از ماسک استفاده می کنند و هم برای برخی بیماران امکان تنفس عادی میسر نیست.

 

زباله ها خود به خود می‌سوزند

 

رحمتی رئیس اداره محیط زیست قائم شهر در گفت وگو با حرف آنلاین، سوختن زباله ها در مرکز دفن زباله این شهرستان را تایید می کند و می گوید: زباله ها به دلیل وجود انواع مختلفی از پسماندها و وجود گاز متان، خود به خود آتش می گیرند و راهی برای جلوگیری از آتش سوزی در این مرکز وجود ندارد.

وی می افزاید: سوختن زباله و انتشار آن خطرات بسیاری برای شهروندان دارد که همه درباره آن می دانیم، اما در شرایط فعلی تنها راه چاره راه اندازی خط پردازش و مرکز دفن زباله است تا زباله از این مرکز دفن در مرکز شهر قائم شهر منتقل شود.

رحمتی با بیان اینکه درباره خطرات این آتش گرفتن بارها نامه نگاری کردیم و شهردار قائم شهر را به دادگاه فرستادیم، ایشان در دادگاه تعهد دادند نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی راهکار رفع این مشکلات را تشکیل کارگروه پسماند استانی به ریاست استاندار و تدوین دستورالعمل استانی عنوان کرد.

 

الناز پاک نیا