روند ساخت رینگ شهری نشتارود تسریع شود

نشتارود-خبرنگار حرف: با حضور محمد اسلامی استاندار مازندران ،  علی نبییان معاون عمرانی استاندار ، سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ، محمد مهدی یاحقی سرپرست شهرداری نشتارود ، محمود رضا جهاندار رئیس  و اعضای شورای اسلامی نشتارود ، اعضای شورای اسلامی بخش ، روسای دستگاههای اجرایی و پیمانکاران از روند ساخت رینگ […]

نشتارود-خبرنگار حرف: با حضور محمد اسلامی استاندار مازندران ،  علی نبییان معاون عمرانی استاندار ، سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ، محمد مهدی یاحقی سرپرست شهرداری نشتارود ، محمود رضا جهاندار رئیس  و اعضای شورای اسلامی نشتارود ، اعضای شورای اسلامی بخش ، روسای دستگاههای اجرایی و پیمانکاران از روند ساخت رینگ شهری نشتارود بازدید شد.

استاندار مازندران در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این پروژه در غرب مازندران بسیار حایز اهمیت بوده و روند ساخت آن باید تسریع شود ، گفت : پروژه رینگ شهری مازندران برای این منطقه بسیار مهم بوده و از پروژه های مصوب  و دارای منابع مالی ملی محسوب شده و پیش بینی های لازم برای رفع  موانع ساخت آن انجام شده است. محمد اسلامی افزود : تملک اراضی و تامین مصالح دو مانع اصلی بر سر راه ساخت این پروژه است که برای رفع آن رایزنی ها و هماهنگی های لازم در جریان همین بازدید انجام شده و با پیگیری هایی که شهرداری نشتارود ، فرمانداری و معاون عمرانی استاندار انجام می دهند ، شاهد تسریع در عملیات ساخت این پروژه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه رینگ شهری نشتارود باید با رعایت دو شاخصه مهم کیفیت و استاندارد لازم ، ساخته شود ، خاطر نشان کرد: این پروژه باید به یکی از زیباترین و با کیفیت ترین کنار گذرهای مازندران تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران اضافه کرد : مشکل اصلی بر سر راه پروژه رینگ شهری نشتارود تهیه مصالح و تملک اراضی است که امیدواریم با تعهدی که با مالکان اراضی انجام می شود و مشارکت آنان این مشکل رفع شده و برای تامین مصالح هم  با توجه به هماهنگی های انجام شده ، برداشت از معادن آغاز می شود.

مهندس هانی امامی مسئوول واحد عمران شهرداری نشتارود هم در حاشیه این بازدید  درباره این پروژه گفت : عملیات اجرایی رینگ شهری نشتارود از سال 89 آغاز شده  و دارای بودجه ملی و استانی بوده که در سه فاز  تعریف شده است.

وی با بیان اینکه طول مسیر رینگ شهری حدود٦/٨ کیلومتر  بود ، افزود : فاز نخست آن به طول حدود 3 کیلومتر حد فاصل خیابان 15 خرداد تا جاده خشکه داران بوده که دارای 15 آبرو است که بیشتر این آبروها در عرض رینگ ساخته شد.امامی با اشاره به وجود 4 پل بزرگ در مسير فاز يك این پروژه اظهار داشت : حدود 50 درصداز عملیات ساخت اين پل‌ها انجام شده كه اميد است تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مسئوول واحد عمران شهرداری نشتارود اضافه کرد : فاز دوم رینگ شهری نشتارود از خیابان 15 خرداد آغاز شده و تا پل ازارود که در حال حاضر در این نقطه عملیات اجرایی ادامه دارد ، 48 شمع اولیه نصب شده و بر اساس طرح ، ساخته خواهد شد. امامی با بیان اینکه ،طبق برنامه زمانبندي شده اميدواريم تا اوایل تابستان 97 پل مذكور به مرحله بهره برداری نزدیك شود و تصریح کرد : بیشترین قسمت  مسیر پروژه رينگ شهري در حریم شهر واقع شده كه با هدف توسعه شهر و کاهش بار ترافیکی  ،محدود نمودن ضلع جنوبي شهر نشتارود  با هدف برنامه ريزي و توسعه حوزه شهری ، كاهش استهلاك اسفالت محور اصلي و ا حياي بافت فرسوده محور اصلي بصورت توسعه و انتقال واحدهاي تجاري ،مسكوني و خدماتي به حاشيه رينگ ، در حال اجراست.

وی با بیان اینکه عمده مشکل این پروژه تغییر کاربری های اراضی اطراف  و تملک  آنهاست ، گفت : در جریان بازدید استاندار مازندران و مسئوولان جهاد کشاورزی ، استاندار مازندران بر همکاری عوامل جهاد کشاورزی در رفع این مشکل تاکید کردند.

این مسئوول ادامه داد : با توجه به تاکید استاندار مازندران  بر همکاری بین دستگاهی برای تسریع در امور رینگ شهری ، اما در محل پروژه پاسخ مناسبی از امور اراضی دریافت نکردم كه اميد است با پيگيريهاي آتي مرتفع گردد.

امامی ضمن درخواست همکاری از مسئوولان ارشد استانی و شهرستانی اظهار داشت : طرح هادی نشتارود در سال 76 مصوب شده و در سال گذشته مطالعات طرح جامع با سرعت بيشتري انجام گرفته و با توجه به اینکه رینگ شهری در منطقه جانمایی شده و در حال ساخت است ، نیازمند تسریع در  تهیه طرح جامع نشتارود هستیم تا مشکلات تغییر کاربری‌ها رفع شود.

وی با بیان اینکه بیشترین آزاد سازی‌های اراضی در اطراف این پروژه انجام شده است ، خاطر نشان کرد : آزاد سازی شرکت خررخز و شرکت دفع آفات در فاز يك موضوع مهمی است که باید با همکاری فرمانداری تنکابن و رایزنی ها ، تملک آنها صورت گیرد.

امامی با اشاره به  تملک برخی از اراضی شخصی در رینگ شهری نشتارود ، افزود : برخی از این اراضی وراثی بوده که در حالی پیگیری حهت توافق با مالکین هستیم و با توجه به اینکه این موضوع در فاز دوم ساخت پروژه قرار دارد ، چنانچه به موفقیت نرسد ،  با استفاده از ماده 9 بحث تملک اراضی آن را انجام می دهیم. وی تامین مصالح را مشكل اساسي در عمليات اجرايي رينگ ،بر سر راه اين پروژه دانست و گفت : برای اینکه روند ساخت رینگ شهری را سرعت ببخشیم نیازمند همکاری دستگاههای مرتبط با برداشت از معادن و در نهايت تامين مصالح مورد نياز هستیم تا شاهد پیشرفت مناسب این پروژه باشیم.

مصلحی پیمانکار پروژه رینگ شهری نشتارود نیز در حاشیه این مراسم ضمن در خواست حمایت های مدیران مرتبط از حضور و توجه استاندار مازندران به پروژه های غرب مازندران بویژه رینگ شهری قدر دانی کرد.photo_2017-12-13_13-35-57 بزرگ کار شود (2)