رفع تبعیض خواسته مردم کشور است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حوزه عملکردها وجود تبعیض‌ها برای مردم آزار دهنده بوده و مردم تحمل نمی کنند و تبعیض ها باید برداشته شود و  اگر تبعیض‌ها رفع شود تحمل مشکلات اقتصادی برای مردم آسان تر است . عباسعلی کدخدایی در گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه فعال در شورای نگهبان که در دانشگاه علوم […]

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حوزه عملکردها وجود تبعیض‌ها برای مردم آزار دهنده بوده و مردم تحمل نمی کنند و تبعیض ها باید برداشته شود و  اگر تبعیض‌ها رفع شود تحمل مشکلات اقتصادی برای مردم آسان تر است .

عباسعلی کدخدایی در گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه فعال در شورای نگهبان که در دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزار شد با بیان اینکه  اساتید حوزه و دانشگاه در جریان مسائل و اهداف انقلاب هستند اظهار کرد: امام راحل در ارتباط با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران،  گام ابتدایی اهداف انقلاب اسلامی را از بین بردن دولت ستم شاهی بیان کردند،در دوره ستم شاهی بیان الفاظ دینی در مدارس و دانشگاه‌های و حتی محافل با سختگیری حکومت شاه همراه بود .

کدخدایی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی باید اقتصاد درست داشته باشد، تصریح کرد: پایه ریزی اقتصاد صحیح در مقدمه قانون اساسی آمده و در اصل دوم پایه‌های نظام عنوان شده، که راه اهداف و نظام مطلوب را بیان می‌کند.   در بند های اصل سوم مختصری از جامعه مورد نظر جامعه اسلامی و کسانی که قانون اساسی را تدوین کردند، بیان شده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام اسلامی بر پایه‌های فرهنگی و دینی شکل گرفت و ویژگی دوم حضور مردم بود و این بسیار دارای اهمیت است به طوری که  عده‌ای در ابتدای انقلاب تاکید داشتند جنگ مسلحانه در کشور شروع شود اما امام راحل آنها را از این اقدام نهی می‌کردند، هنر امام راحل این بود که نظام رژیم ستمشاهی را ساقط کرد و مردم حس کردند که صاحب این انقلاب هستند و در این جامعه می توانند مدعی باشند، بومی بودن انقلاب هم از مسائلی بود که شاهد بودیم، در بسیاری از انقلاب‌ها مردم حضور یکپارچه و گسترده نبود اما در انقلاب اسلامی ایران مردم یکپارچه حضور داشتند و یکپارچه علیه رژیم ستمشاهی قیام کردند .

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران است که حرف اول را در منطقه می‌زند و تهدیدات دشمنان را در خارج از کشور دفع می‌کند،   آمریکائی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که برای کنترل داعش سالیان سال باید زمان صرف کرد، آنها در سوریه و عراق به شدت رسوخ کرده بودند، با همت و ایثارگری مردم و تدبیر مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم این غائله به خوبی به نفع نظام اسلامی ایران تمام شده است .

وی تصریح کرد: همین روزها دولتی که مدعی دموکراسی است به صورت علنی در امور داخلی یک کشور دخالت می‌کند، نماینده بی‌سواد  این کشور در سازمان ملل در اصل اولیه در منشور سازمان ملل که عدم مداخله است شعارهای ضد انقلاب اسلامی را تکرار می‌کند و از سایر کشورها در خواست می کند به آن بپیوندند.

به گزارش ایسنا ، وی ادامه داد:   باید در این جهت دوستان حقوقی و بین‌المللی در این ارتباط اعتراض کرده و به رئیس سازمان ملل نامه بنویسند و دولت ما هم باید از  رفتارهای مداخلانه جویانه آمریکا شکایت کند. آنقدر آش شور شده است که سرکرده فاسد رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کند که ما نباید حرفی بزنیم که این حرکت‌ها مورد برخورد نظام واقع نشود اما نتواستند تحمل کنند و فردا حمایت کردند .