رشد ۴۶درصدی رشد و تخلیه کالا در بندرامیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد ۴۶درصدی رشد و تخلیه کالا در بندرامیرآباد در یک سال اخیر خبر داد.

الها م حسین زاده –  حرف آنلاین: محمدعلی موسی پور گرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در نشست خبری روز خبرنگار با اشاره به اینکه امیرآباد در حوزه cis یکی از بنادر شاخص است‌، اظهار داشت: ۱۸۵۰ تن کالا با ۴۶ درصد رشد در یکسال اخیر تخلیه و بارگیری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه  واردات کالای اساسی نظیر نهاده های دامی ۷۱ درصد رشد از لحاظ وزنی داشت، تصریح کرد: ۱۵۰ هزار تن دیگر با توسعه بندر تا سال آینده به ظرفیت نگهداری غلات اضافه می شود، توسعه انبار غلات  باعث کاهش ترافیک کاری در بندر است.

موسی پور ترانزیت را یکی از محورهای فعالیت بندر اشاره کرد و افزود: با دستور استاندار کارگروه صادرات مرکبات و کیوی با محوریت بندر امیرآباد شکل گرفته است.

به گفته وی، سال گذشته از طریق بندر امیرآباد یک محموله ۲۰۰تنی مرکبات به صورت آزمایشی به روسیه ارسال شد که از لحاظ هزینه و زمان بسیار بصرفه تر بود. برای امسال هماهنگی شرکت های کشتی رانی، تامین کانتینر و مذاکره با دو شرکت بین المللی جهت حمل ونقل برای صادرات مرکبات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد رتبه اول میان بنادر کشور از لحاظ تعداد سرمایه گذاری را دارد، افزود:  ۴۴ سرمایه گذار بخش خصوصی تا کنون جذب در بندر شده اند که سال ۱۳۸۳ اولین جذب سرمایه گذار بوده است.

موسی پور درباره اسکله رورو بندرامیرآباد نیز گفت: اسکله رورو در حوزه cis کم نظیر است اما به دلیل برخی مشکلات تاخیر در اجرا دارد، در حال حاضر ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما اصلاحات پروژه نیز با تامین اعتبار صورت می‌گیرد که یکی از دلایل آن کاهش تراز آب دریا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد درباره طرح گردشگری نیز گفت:هکتار از اراضی بندر از سال ۸۹ مخصوص گردشگری تعیین شده، سرمایه گذاران نیز حضور یافتند اما به دلیل موارد قانونی که باید مزایده برگزار شود، مزایده نیز به طرح مطالعاتی نیاز دارد ولی در حال حاضر در مرحله مطالعات قرار دارد، که تا پایان سال طرح اولیه آماده و بعد مراحل بعدی اداری انجام می شود.