رسیدگی به بیش از 12 هزار پرونده در ایام نوروز

حرف آنلاین: رئیس کل دادگستری مازندران دردیدار با آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران ضمن تشریح اقدامات دادگستری استان از رسیدگی به 12 هزار و 371 پرونده در ایام نوروز خبرداد. حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تبریک سال نو، همزمانی بهار طبیعت و ایام مبارک رمضان را بسیار […]

حرف آنلاین: رئیس کل دادگستری مازندران دردیدار با آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران ضمن تشریح اقدامات دادگستری استان از رسیدگی به 12 هزار و 371 پرونده در ایام نوروز خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تبریک سال نو، همزمانی بهار طبیعت و ایام مبارک رمضان را بسیار پربرکت برشمرد و تصریح کرد: درسالی که مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی نام نهادند دستگاه قضایی استان همه تلاش خود را در جهت حمایت از تولید و دانش‌بنیان‌ها خواهد کرد و با مواردی که تهدیدی برای بخش دانش بنیان ها هستند حسب قانون برخورد لازم راخواهد داشت.

وی افزود: هدف شعارامسال درواقع هدف عام وفراگیر نیست بلکه مربوط به گروه خاصی است که بسیار هم اثرگذارند وکار را برای مجموعه‌ها را آسان‌تر می‌کنند البته پیگیری شعارسال به معنای کمرنگ شدن فرمان‌ها و شعارهای پیشین نیست بلکه در کنار تحقق فرامین ارزشمند سال‌های قبل، شعار امسال نیز پیگیری خواهد شد.

اکبری در ادامه اظهار داشت: دستگاه قضایی استان مازندران، با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم خد‌مات قضایی ضروری د‌ر ایام تعطیلات سال جد‌ید را د‌ر قالب واحد‌های کشیک د‌ر د‌اد‌سرا‌ها و د‌اد‌گاه‌های سراسر استان به مراجعان ارائه کرد و خوشبختانه گله و شکایتی ازسوی مردم نداشتیم.

رئیس کل دادگستری مازندران حمایت از تولید، کاهش جرائم و دعاوی، گسترش صلح و سازش، استفاده از نهادهای غیر قضائی مانند داوری، میانجی‌گری، شورای حل اختلاف، کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا را از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دستگاه قضایی استان ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اتقان آرا اظهارداشت: رئیس محترم قوه قضائیه به دفعات برصدور آرا ئ متقن تاکید داشته و در جلسه نوروزی خود نیز به اتقان آرا واهمیت آن اشاره و تاکید کردند.

این مقام قضایی، برنامه محور بودن برای اجرای سند تحول و تعالی قضایی را از سیاست‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: برنامه عملیاتی استان‌ها تدوین شده و هر سه ماه، نحوه اجرای برنامه عملیاتی استان‌ها بررسی و براساس میزان پیشرفت، عملکرد استان‌ها ارزیابی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان، احیای حقوق عامه و پیگیری آن را نیز از برنامه‌های سال‌جاری ذکر گفت: استان مازندران به لحاظ برخورداری از دریا، جنگل‌های وسیع، رودخانه‌ها و کوه‌ها در موقعیت خاصی قراردارد و حفظ حقوق عامه به‌عنوان یک اولویت همواره پیگیری می‌شود.