رتبه‌بندی معلمان، مهم‌ترین اولویت

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مهمترین اقدامی که برای معیشت معلمان در دستور کار قرار دادیم، طرح رتبه‌بندی است. به گزارش حرف؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در مورد تمهیدات این وزارتخانه برای بهبود معیشت معلمان اظهار کرد: مهمترین اقدامی که برای معیشت معلمان در دستور کار قرار دادیم طرح رتبه‌بندی است […]

0
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مهمترین اقدامی که برای معیشت معلمان در دستور کار قرار دادیم، طرح رتبه‌بندی است.
به گزارش حرف؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در مورد تمهیدات این وزارتخانه برای بهبود معیشت معلمان اظهار کرد: مهمترین اقدامی که برای معیشت معلمان در دستور کار قرار دادیم طرح رتبه‌بندی است که اکنون در دولت در حال بررسی است.با پیگیری برای اجرای طرح امیدواریم پس از اتمام کار در دولت، بررسی رتبه‌بندی به سرعت در دستور کار مجلس قرار بگیرد.
وی در ادامه دربار دریافت وجه از خانواده‌ها توسط مدارس گفت:‌به کمک مالی و اقتصادی خانواده‌ها به شدت نیازمندیم و نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم اما کاش روزی شود که وزیر آموزش و پرورش بگوید ریالی از خانواده‌ها نمی‌خواهم.
بطحایی ادامه داد: البته امروز بیش از کمک‌های مالی به مشارکت و همسویی خانواده‌ها نیاز داریم و ضرورت انجمن اولیا و مربیان از این جهت اهمیت دارد که به همسویی مدرسه و خانواده منجر می‌شود. از انجمن اولیا و مربیان می‌خواهم بخش اندکی از فعالیت‌هایش را به مسائل مالی اختصاص دهد و بخش عمده تمرکزش برای همسویی خانه و مدرسه باشد تا اهداف تربیتی هم به خوبی محقق شود.
*رتبه‌بندی برای اجرا به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
همچنین در این رابطه دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای اجرای رتبه‌بندی معلمان به ۱۱ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اجرای سند تحول بنیادین اظهار کرد: یکی از کارهایی که رسانه می‌تواند انجام دهد این است که فضایی را ایجاد کند تا تخصصیص منابع برای اجرای سند تحول بنیادین صورت بگیرد.
وی افزود: خانواده‌ها نیز باید بدانند با اجرای سند تحول بنیادین به لحاظ فضا و تجهیزات، وضعیت برنامه درسی و روش‌های مدیریتی چه تغییراتی در آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هم اکنون برنامه‌های لازم برای اجرای سند تحول بنیادین تنظیم شده است و دقیقاً می‌دانیم که هر سال چه اقداماتی را باید انجام دهیم و چه میزان اعتبار نیاز است.
نوید ادهم تاکید کرد: اعتبار لازم برای اجرای سند تحول بنیادین باید از سوی مجلس در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و اگر معتقدیم نظام تعلیم و تربیت اشکال داشته و این ایرادها باید برطرف شود، سند تحول بنیادین درمان مشکلات آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: در سال 98 برای اجرای رتبه‌بندی معلمان حداقل به 11 تا 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: اگر بودجه‌ای که برای اجرای سند تحول بنیادین نیاز است در اختیار آموزش و پرورش قرار نگیرد، نمی‌توان آن را اجرا کرد. به عنوان مثال اگر 20 درصد بودجه مورد نیاز در اختیار ما قرار بگیرد، آموزش و پرورش هم صرفاً می‌تواند 20 درصد از سند را عملیاتی کند.