راه‌اندازی نخستین تاکسی هوایی کشور در مازندران

حرف آنلاین: تاکسی هوایی یکی از فقدان‌های استان مازندران در بحث گردشگری بود که وعده مرتفع شدن این مسئله در برنامه زنده استاندار مازندران با شبکه تبرستان از سوی حسینی‌پور در روز 22 دی ماه امسال مطرح شد؛ وعده‌ای که حالا در 22 بهمن ماه امسال عملیاتی می شود. ‎ تاکسی هوایی یکی از فقدان‌های […]

حرف آنلاین: تاکسی هوایی یکی از فقدان‌های استان مازندران در بحث گردشگری بود که وعده مرتفع شدن این مسئله در برنامه زنده استاندار مازندران با شبکه تبرستان از سوی حسینی‌پور در روز 22 دی ماه امسال مطرح شد؛ وعده‌ای که حالا در 22 بهمن ماه امسال عملیاتی می شود. ‎

تاکسی هوایی یکی از فقدان‌های استان مازندران در بحث گردشگری بود که وعده مرتفع شدن این مسئله در برنامه زنده استاندار مازندران با شبکه تبرستان از سوی حسینی‌پور در روز 22 دی ماه امسال مطرح شد؛ وعده‌ای که حالا بنا است در 22 بهمن ماه امسال عملیاتی و آروزی دیرینه مردم استان را پس از چند دهه، به حقیقت مبدل کند.

در 20 دی‌ماه امسال سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در گفت‌گو با برنامه تلویزیونی مازرونی شو شبکه استانی تبرستان، از راه‌اندازی نخستین تاکسی هوایی مازندران در 22 بهمن امسال خبر داده بود.

حسینی‌پور در خصوص تحقق این وعده در 22 بهمن‌ماه، عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده و هماهنگی‌های انجام شده، این موضوع محقق شده است.

وی افزود: روز جمعه مصادف با 22 بهمن‌ماه، ما افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی را در برنامه داریم.

استاندار مازندران، افزود: در ساعت 14 روز جمعه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، این خط پروازی در فرودگاه ساری افتتاح می شود.

مقام عالی دولت در استان، اظهار داشت: یک هواپیما و یک هلی‌کوپتر برای راه‌اندازی تاکسی هوایی در مازندران، در نظر گرفته شده است.

حسینی‌پور یادآور شد: هواپیمای در نظر گرفته شده یک هواپیمای 11 نفره است که به تازگی وارد کشور شده است و به دلیل زمان‌ بر شدن انجام کارهای قانونی و اداری مرسوم، این هواپیما به مراسم رونمایی در 22 بهمن نرسید که فعلا این خط پروازی را تا رسیدن این هواپیمای 11 نفره به مازندران با یک هواپیمای 6 نفره، افتتاح خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: بالگردی هم که برای این منظور به استان تحویل داده شده است، جدا از ظرفیت 5 نفره کادر پروازی، دارای 15 صندلی وی‌آی‌پی ویژه مسافران است که برای این منظور از آن استفاده خواهد شد.

استاندار مازندران، گفت: البته این بالگرد جدا از قابلیت تاکسی هوایی دارای قابلیت‌های چندگانه‌ دیگری نیز است که از جمله می‌توان با توجه به وجود درب در عقب بالگرد، برای رشته‌های متنوع چتربازی مورد استفاده قرار گیرد، قابلیت دیگر این بالگرد، استفاده در اطفای حریق با توجه به دارا بودن سبد آب است و در نهایت این بالگرد قابلیت کاربری در بخش امدادونجات و اورژانس هوایی را نیز داراست.

مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: مسیر پروازی این خط هوایی در حال حاضر برای حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر است که بنا داریم در آینده برای خط پروازی مازندران به گلستان و مازندران به گیلان نیز مورد استفاده قرار گیرد./روابط عمومی