راه‌اندازی سامانه جامع اشتغال در مازندران

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: سامانه جامع اشتغال با هدف کاهش روزافزون آمار بیکاری در ماه‌های آینده در استان مازندران راه‌اندازی می‌شود. سید محمود حسینی پور نوری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و صادرات مازندران در ساری افزود: این سامانه هوشمند و جامع اشتغال به تمام کارفرمایان و متصدیان واحد های صنعتی، تولیدی […]

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: سامانه جامع اشتغال با هدف کاهش روزافزون آمار بیکاری در ماه‌های آینده در استان مازندران راه‌اندازی می‌شود.

سید محمود حسینی پور نوری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و صادرات مازندران در ساری افزود: این سامانه هوشمند و جامع اشتغال به تمام کارفرمایان و متصدیان واحد های صنعتی، تولیدی و صنفی استان متصل خواهد شد تا کارفرماها بدون دغدغه نسبت به جذی نیروی انسانی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: زیبنده مازندران نیست که بیکار داشته باشد و موضوع اشتغال اولویت اصلی دستگاه های اجرایی باشد.
استاندار مازندران به مدیران کم کار در زمینه اشتغالزایی هم هشدار داد و گفت : ترک فعل هایی که برخی دستگاه های اجرایی برای ایجاد اشتغال در مازندران داشتند شناسایی می شود و مدیرانی که به خوبی امورات خود را پیش نبرده اند باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.

حسینی پور تصریح کرد: مسوولان باید با هنر مدیریتی که از خود بروز خواهند داد برای گره گشایی از مشکلات مردم استان بکوشند و ایجاد اشتغال برای اقشار مردم وظیفه مدیران است.

وی اضافه کرد: بیکاری که اکنون در بین اقشار مردم در مازندران وجود دارد هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و باید با عزم همگانی برای گره گشایی از مشکلات مردم در تلاش باشیم.

استاندار مازندران گفت: باید برای توسعه مهارت آموزی در استان مازندران اقدام کنیم و همه متصدیان و کارفرماها و دستگاه های اجرایی مرتبط برای ایجاد مهارت آموزی در بین جوانان در تلاش باشند.

وی با بیان اینکه باید شناسنامه اشتغال در استان به تفکیک مناطق شهری و روستایی راه اندازی شود تا با برنامه ریزی بتوان مشکل بیکاری را حل کرد ، گفت : باید برای بهبود فضای کسب و کار در استان تلاش شود تا برای ایجاد سرمایه گذاری های اقدام شایسته صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین بر ضرورت به کارگیری نیروی انسانی بومی در واحدهای صنعتی استان تاکید کرد و اظهار داشت : باوجود افزایش قابل توجه آمار بیکاری در استان اما در برخی از واحدهای صنعتی از نیروی انسانی استان های دیگر استفاده می شود که باید این رویه برچیده شود و اولویت جذب و اشتغال در بنگاه های اقتصادی نیروهای بومی باشد.

طبق گزارش رسمی که در این نشست ارائه شد ، امسال تاکنون در مازندران حدود ۹ هزار شغل ایجاد شده ، در حالی که تعهد استان ایجاد ۳۵ هزار شغل است.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری در مازندران کمتر از ۱۰ درصد است./ایرنا