راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران

ساری-خبرنگار حرف: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به راه اندازی انجمن های تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت : از بهمن ماه سال گذشته با شیوع کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط شروع به اجرای اقدامات فرهنگی در فضای مجازی نمود […]

ساری-خبرنگار حرف: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به راه اندازی انجمن های تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت : از بهمن ماه سال گذشته با شیوع کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط شروع به اجرای اقدامات فرهنگی در فضای مجازی نمود .محمد علی یزدان شناس اظهار داشت : یکی از اقدامات فرهنگی کانون اجرای طرح پیک امید به شیوه جدید بود که در قبل از کرونا کانون با اعزام نیروهای داوطلب به مناطق محروم انجام وظیفه می کرد ، پیک امید بعد از کرونا به سمت فعالیت های مجازی رفت و اولین گامی بود که توانست دوباره کانون را به جامعه هدف متصل کند.

وی با اشاره به تغییرات در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد :یکی از تحولات مهم در کانون تغییر در دسته بندی گروه سنی کانون بود . با توجه به اینکه در گذشته گروه بندی های الف ، ب ، ج، د ، ه داشتیم  و برای تمام محصولات کانون این دسته بندی صورت می گرفت  اکنون این دسته بندی تبدیل به گروه های نوزاد – نوگام – نوباوه – نوخوان – نونهال – نونگاه – نوجوان شد که فعالیت های کانون در حال حاضر از دسته نوخوان به بعد را شامل می شود .

یزدان شناس با اشاره به راه اندازی کارگاههای تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد : دومین تغییری که در کانون شکل گرفت بازنگری در فعالیت های کانون بود بصورتیکه فعالیت های کانون از 40 موضوع  در حال حاضر به 60 فعالیت رسیده است .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران یادآور شد : در شرایط کرونایی کودکان و نوجوانان می توانند برای بهره مندی از خدمات مجازی کانون با ورود به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سایت عضو شوند  و از خدمات کانون بهره مند شوند. وی با اشاره به برگزاری 5هزارو 25 کارگاه عمومی در کانون پرورش فکری اظهار داشت : تعداد 27هزار و 506 نفر در این کارگاههای عمومی شرکت کردند .

وی همچنین با اشاره به برگزاری 65 کارگاه تخصصی در مازندران خاطرنشان کرد : 843 نفر نیز در این کارگاههای تخصصی شرکت کردند .

یزدان شناس با اشاره به راه اندازی انجمن های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت : در این انجمن ها بچه های توانمند و مستعد را با افرادی که در حوزه های مربوطه تخصص دارند ارتباط می دهیم .  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خاطرنشان کرد : 7  انجمن قصه گویی – نجوم –نمایش – سرود – عکاسی – شعر – داستان در مازندران به صورت رسمی فعالیت دارند و دو انجمن پویا نمایی و محیط زیست را نیز بصورت غیررسمی راه اندازی کردیم . یزدان شناس کتابخانه سیار روستایی را نیاز استان برشمرد و افزود: راه اندازی این کتابخانه ها نیازمند تلاش همه مسئولان است و تا جایی که در توان داریم تلاش می کنیم.

در انتهای این نشست خبری از خانم رقیه ورزدار  که در جشنواره ملی اسباب بازی که با هدف تحقق شعار سال  و معرفی تولیدات داخلی در کشور برگزار شده بود در بخش رقابتی ویژه عروسک های ایرانی  رتبه سوم را دریافت کرد تجلیل شد