رئیس شورای شهر ساری انتخاب سرپرست برای شهرداری را لغو کرد

حرف آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر ساری حکم سرپرستی مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری را کان‌لم یکن اعلام کرد و از جواد طالبی که در نشست روز گذشته شورای شهر با رای پنج عضو برکنار شده بود خواست تا در جایگاه شهردار حضور داشته باشد. بیست‌وسومین جلسه شورای ششم ساری روز دوشنبه […]

حرف آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر ساری حکم سرپرستی مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری را کان‌لم یکن اعلام کرد و از جواد طالبی که در نشست روز گذشته شورای شهر با رای پنج عضو برکنار شده بود خواست تا در جایگاه شهردار حضور داشته باشد.

بیست‌وسومین جلسه شورای ششم ساری روز دوشنبه دوم اسفند با حضور هشت عضو شورای شهر و معاونان و کارشناسان شهرداری ساری برگزار شد که پرویز شعبانی رئیس شورا به دلیل بیماری در این جلسه حضور نداشت.

سبحان بخشی نایب‌رئیس شورای شهر ریاست نشست دیروز را بر عهده داشت که در ابتدای جلسه موضوع عدم احراز شهردار ساری به دلیل بیماری قلبی و وضعیت جسمی را مطرح و با به رأی گذاشتن برکناری شهردار و معرفی مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست، ختم جلسه را اعلام کرد. این تصمیم از نظر سه عضو شورای شهر به دلیل رعایت نشدن برخی ضوابط قانونی مورد انتقاد قرار گرفت.
پیرو این اختلاف نظرها صبح امروز رئیس شورای شهر ساری در نامه‌ای به جواد طالبی اعلام کرد که همچنان به عنوان شهردار ساری به مسئولیت خود ادامه دهد.

در نامه رئیس شورای شهر ساری خطاب به شهردار نوشته شده است: «در خصوص اتمام دوره خدمت شما به آگاهی می‌رساند  با عنایت به عدم دسترسی به صورتجلسه بیست‌وسوم مورد دوم اسفند ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر ساری و همچنین به جهت عدم اظهارنظر مراجع قانونی در خصوص مصوبه یاد شده لازم است کماکان تا تعیین تکلیف قانونی در سمت خود به عنوان شهردار انجام وظیفه کنید.»

شعبانی در ادامه این نامه نیز عنوان کرد که حکم صادره برای مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.

شهردار ساری پنجم دی امسال به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شفا بستری شد و پس از آن نیز به تشخیص پزشکان برای انجام جراحی قلب باز دوره درمان او برای مدتی تقریبا طولانی ادامه یافت.
عارضه قلبی شهردار سبب شد که طی هفته‌های اخیر بارها بحث احتمال کنار گذاشته شدن طالبی از شهرداری به دلیل شرایط جسمی در شورای شهر ساری و برخی محافل غیر رسمی دیگر مطرح شود.

یک روز پس از بستری شدن طالبی در بیمارستان، جلسه شورای شهر ساری برگزار شد که به طور تقریبا کامل تحت تاثیر موضوع بیماری شهردار قرار گرفته بود. تعدادی از اعضای شورای ششم شهر ساری در هفدهمین جلسه این شورا زمزمه‌های حتمال لزوم کناره‌گیری اجباری جواد طالبی را مطرح کرده بودند./ایرنا