رئیس‌جمهور حقوق حق‌آبه‌بران دشت‌تجن را به رسمیت شناخت

بابک مومنی دکترای علوم و مهندسی آب در گفت‌وگو با حرف_مازندران گفت:رئیس جمهور برای اولین بار حقوق حق‌آبه‌بران دشت تجن را در تصمیم‌سازی برای احداث سد فینسک به رسمیت شناخت. وی در ادامه افزود: در دستوری که اخیرا از طرف دفتر ریاست‌جمهوری به وزارت نیرو داده شده، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از حاکمیت عقلانیت در پروژه فینسک […]

بابک مومنی دکترای علوم و مهندسی آب در گفت‌وگو با حرف_مازندران گفت:رئیس جمهور برای اولین بار حقوق حق‌آبه‌بران دشت تجن را در تصمیم‌سازی برای احداث سد فینسک به رسمیت شناخت.

وی در ادامه افزود: در دستوری که اخیرا از طرف دفتر ریاست‌جمهوری به وزارت نیرو داده شده، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از حاکمیت عقلانیت در پروژه فینسک و ایجاد روح امید برای کارشناسان و فعالان وجود دارد.

مومنی تصریح کرد : در نتیجه سلسله‌ای از پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان و تلاش منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری به‌عنوان نماینده کمیسیون تخصصی آب و کشاورزی و اعلام درخواست مبتنی بر تاکید بر کار کارشناسی و احترام گذاشتن به نتایج مطالعات ارزش که توسط وزارت نیرو انجام شده بود، گزینه احداث سد مخزنی فینسک به‌طور کامل رد شد.

در نامه اخیر وزارت نیرو به رسمیت شناخته‌شدن حقوق حق‌آبه‌ برای دشت تجن که( عمدتا در استان مازندران قرار دارند) در تصمیم‌گیری برای احداث این پروژه است که به نمایندگان آن‌ها در مازندران، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان متولی حق‌آبه زیست‌محیطی محول شده است.