دو عامل موفقيت فرمانداري ها و شهرداري ها

 حرف آنلاین:  غلامحسين شفيع‌زاده فرماندار جديد شهرستان آمل به همراه حجت‌الاسلام تقي زاده امام جمعه دابودشت در سفر به شهر مقدس قم و با حضور در محل بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با آيت الله جوادي آملي ديدار کردند.آيت الله جوادي آملي در سخناني به برخي عوامل موفقيت در مديريت شهري اشاره کرد و […]

 حرف آنلاین:  غلامحسين شفيع‌زاده فرماندار جديد شهرستان آمل به همراه حجت‌الاسلام تقي زاده امام جمعه دابودشت در سفر به شهر مقدس قم و با حضور در محل بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با آيت الله جوادي آملي ديدار کردند.آيت الله جوادي آملي در سخناني به برخي عوامل موفقيت در مديريت شهري اشاره کرد و گفت: دو عامل اساسي باعث موفقيت فرمانداري ها و شهرداري هاي کشور خواهد بود ؛ اول، تشخيص اولويت هاي شهري و ديگري رعايت اصل بودجه در برنامه ريزي ها و شروع طرح هاست. وی بر ضرورت پرداختن و اتمام طرح هاي نيمه تمام تاکيد کرد و ادامه داد: هرگز نبايد بيش از بودجه اي که در اختيار داريم ، طرحي را آغاز کنيم؛ چرا که با اتمام بودجه و ناتمام ماندن طرح، آن پروژه پس از مدتي به بافت فرسوده تبديل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بايد با برنامه ريزي دقيق کارها را در کمترين زمان ممکن به پايان برسانيم. توجه به اولويت ها، پرداختن به ضرورتها و فوريتهاي شهري و پرهيز ار کارهاي غير ضروري معني حقيقي واژه تدبير است.

وی با بيان اين مطلب که “بايد در تشخيص اولويت ها از متخصصان و صاحب نظران مجرب بهره برد” اذعان داشت: مسئولين بايد مشورت و بهره مندي از کارشناسان و متخصصان در تشخيص اولويت ها و انجام طرح ها با کمترين هزينه و کوتاه ترين زمان را در دستور کار داشته باشند و نيز توجه به مسائلي همچون زيباسازي ، جذب گردشگر، نظافت محيط زيست و ارتقاء روحيه مردم از اولويتهاي ديگر مسئولين شهري است.