دومین سالگرد آیت‌الله نورالله طبرسی در ساری برگزار شد

حرف آنلاین: مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی‌فقیه در مازندران چهارشنبه شب با حضور آحاد مردم و مسوولان در مصلی ساری برگزار شد. در این مراسم که نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران هم حضور داشتند ، مداح اهل بیت در وصف آیت الله طبرسی مدیحه سرایی کرد. حجت الاسلام […]

حرف آنلاین: مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی‌فقیه در مازندران چهارشنبه شب با حضور آحاد مردم و مسوولان در مصلی ساری برگزار شد.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران هم حضور داشتند ، مداح اهل بیت در وصف آیت الله طبرسی مدیحه سرایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و از یاران دیرینه آیت الله طبرسی است در این مراسم گفت : آیت الله طبرسی همواره حلقه اتصال بین مردم و مسوولان بود و توانست ساماندهی خوبی در حوزه فرهنگی و دینی در دیار علویان ایجاد کند.
وی با تشریح نقش مرحوم طبرسی در هشت سال دفاع مقدس و حضور داوطلبانه رزمندگان مازندران با مرکزیت ساری که توسط ایشان مدیریت می شد ، افزود : مرحوم آیت الله طبرسی به معنای واقعی احساس مسوولیت دینی و سیاسی می کردند و در یک روز با وجود مسوولیت سنگینی که داشت برای ۷۰ شهید مازندران و ۸۰ شهید استان گلستان که آن زمان بخشی از مازندران بود نماز اقامه کرد.

امام جمعه کاشان گفت :  همه ما امروز در حق این عالم ربانی که برای حفظ شرایط فرهنگی و دینی تلاش حدود ۵۰ ساله داشت ، مسوولیت داریم و باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

وی به اهمیت فعالیت های فرهنگی ، دینی و اسلامی در شرایط سخت تهاجم فرهنگی امروز علیه کشور اشاره کرد و افزود : اگر همه به رهنمود های رهبری بدرستی عمل کنیم براحتی می توانیم همه این تهاجم ها را خنثی کنیم.

سلیمانی گفت: اگر همه مسوولان و مردم همانند رهبری بدرستی آموزه های اهل بیت را سر لوحه کارها و برنامه های خود قرار دهند ، این انقلاب و نظام در ادامه راهش مستحکم تر پیش خواهد رفت.

وی افزود : طی سال های پس از انقلاب و در سخت ترین شرایط این نظام ، مقام معظم رهبری هیچگاه آیه یاس و ناامیدی نخوانده اند و همه باید از این روش تبعیت کنیم. باید با مردم این نظام و انقلاب خوشرویانه برخورد و برای حل مشکلاتشان سنگ تمام بگذاریم و بویژه به فقرا و مستضعفان به صورت ویژه توجه کنیم.

آیت الله نورالله طبرسی به عنوان یکی از این انقلابیون خطه مازندران نقش بسزایی در مبارزات علیه رژیم پهلوی داشت. او از سال ۱۳۴۲ و زمانی که امام راحل علم پرچم مبارزه علیه طاغوت را برافراشت در تظاهرات قم شرکت داشت ، اعلامیه های امام و انقلابیون را پخش و برای آگاه کردن مردم سخنرانی می کرد. این روحانی وارسته مازندرانی نه تنها در فاجعه ای که رژیم شاه برای مدرسه فیضیه قم ایجاد کرده بود حضور داشت ، بل که در مراجعت امام راحل به قم و جشن بزرگ مدرسه فیضیه برای ورود امام نقش داشت و سابقه مبازراتیش در تهران علیه نظام ستم شاهی هم ثبت شده است.

این عالم ربانی همواره در صف مبارزه با رژیم پهلوی بود. او با شرکت در تظاهرات مردم قم و تمامی فعالیت‌های سیاسی مرسوم و متداول، از پیشگامان عرصه مبارزه محسوب به شمار می رفت. وی همچنین یکی از دست اندرکاران مراسم استقبال از امام خمینی (ره) به قم پس از فاجعه مدرسه فیضیه و بازداشتشان در تهران بود.

وی بعدها از قم مهاجرت کرد و در سال ۱۳۵۲ در ساری مقیم شد و در این شهرستان به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی ، اداره امور شهری این کمیته را بر عهده گرفت. او در طول هشت سال دفاع مقدس به فعالیت‌های پشتیبانی از جنگ پرداخت. بارزترین نقش وی در کنار آیت الله هادی روحانی نماینده وقت ولی فقیه در مازندران در مرحله سازندگی، بازسازی سوسنگرد بود.

آیت الله طبرسی در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه دائم ساری منصوب شد و در سال ۷۸ پس از رحلت آیت الله روحانی ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران شد. او سرانجام در نهم آبان سال ۱۳۹۸ به دلیل بیماری از این سمت استعفاء داد.

این عالم روحانی فقید همچنین در دو دوره از سوی مردم استان مازندران به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

پرواپیشگان در کلام امیرالمومنین، خطبه متقین و آیینه هدایت از تالیفات مرحوم آیت الله نورالله طبرسی است.