دغدغه های یک نماینده !

حرف آنلاین: تا همین چند روز پیش فکر می کردیم نماینده های مجلس خیلی باید سرشان شلوغ باشد که وقت نمی کنند وعده هایی را که قبل از انتخاب شدنشان داده اند اجرایی کنند. اما آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت، تمام تصاویر ذهنی ما از یک نماینده مجلس را به هم زد […]

حرف آنلاین: تا همین چند روز پیش فکر می کردیم نماینده های مجلس خیلی باید سرشان شلوغ باشد که وقت نمی کنند وعده هایی را که قبل از انتخاب شدنشان داده اند اجرایی کنند. اما آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت، تمام تصاویر ذهنی ما از یک نماینده مجلس را به هم زد و طرحی نو در انداخت! البته ایشان یک بار هم قبلاً سعی کرده بودند دید ما را نسبت به نماینده ملت تغییر دهند که خدا را شکر نشد! منظور همان وقتی است که ایشان به همراه آقای غلامرضا تاجگردون (نماینده مردم گچساران) و تنی چند از نمایندگان مردم، در قسمت فرست کلس پرواز برزیل به امارت و در برگشت از المپیک ریو جا خوش کرده بودند و کم مانده بود ما شک کنیم که یک نماینده مردم، آنقدر وقت آزاد دارد که حتی خودش را به المپیک هم اعزام می کند!

اما اینبار دیگر آقای نماینده موفق شد ما را به این نتیجه برساند که یک نماینده می تواند آنقدر کار برای انجام دادن نداشته باشد (گلاب به رویتان، بیکار باشد!)، که بیاید در مورد سایر موضوعات خارج از حوزه انتخابی که هیچ، خارج از استان انتخابی اش هم حرف بزند. حرف هم که مفت است، خرجی ندارد!

حالا این آقای جعفرزاده ایمن آبادی، بعد از به سرانجام رساندن تمام پروژه های عمرانی و اقتصادی و طرح های مربوط به رشت و استان گیلان، و بعد از عمل کردن به تمام وعده هایش، از بس وقت اضافی داشته که تصمیم گرفته به مطالبات مردم سایر استان ها هم رسیدگی کند. در همین راستا جدیداً گفته قصد دارد شهرهای تنکابن و رامسر را از استان مازندران جدا کرده و به استان گیلان ملحق کند. دلیلش هم زیاد بودن مسافت این دو شهر از مرکز استان، یعنی شهر ساری، و محروم ماندن از امکانات و مصوبات استانی می باشد!

با این تفاسیر هیچ بعید نیست اگر ایشان رییس جمهور شوند، استان های مرزی را به بهانه دور ماندن از پایتخت به کشور های همسایه واگذار کنند تا اینکه بخواهند امکانات را به سوی این مناطق روانه کنند (کاری که پیش از این نیز شاهان مختلف در حق ایران کرده اند!). البته ظاهراً پشت این دلسوزی ها و دایه مهربان تر از مادر شدن ها، سهم کم گیلان از خاک ایران، نسبت به مازندران، باشد وگرنه چه دلیلی دارد اینهمه خرج اضافی روی دوش دولت گذاشته شود؟ کافیست هزینه پیش بینی شده برای الحاق رامسر و تنکابن به گیلان، از بودجه استان گیلان کسر و خرج این دو شهر شود. به این ترتیب هم این دو شهر به رونق مد نظر می رسند و هم نگرانی های آقای نماینده کم می شود!

 

 

* طنز فوق در روزنامه حرف به تاریخ 27 آبان چاپ شده است