دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در مازندران

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: در پی مراجعات شهروندان مازندرانی به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از یک شخصی نامعلوم در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ […]

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: در پی مراجعات شهروندان مازندرانی به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از یک شخصی نامعلوم در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سامع خورشاد افزود: شاکیان در تحقیقات مقدماتی اظهار داشتند توسط دوستان و آشنایان با کانالی در شبکه‌های اجتماعی که تحت عنوان صرافی آنلاین فعالیت می‌کرد آشنا شدند و نیز با اعتماد بی‌جا و عدم انجام تحقیقات در این زمینه اقدام به عضو شدن در این کانال کردند و جمعا به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری به حساب متهم و فرد ناشناس دیگری انتقال داده‌اند و قرار شده به عنوان سود حاصله از سرمایه گذاری پرداخت شود که با گذشت مدتی متوجه شدن کانال مذکور از دسترس خارج شده و دیگر فعالیتی ندارد.

او گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان مازندران بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در شهرستان ساری دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن کلاهبرداری ازحساب ۹ نفر که از این نفرات ۷ نفر تشکیل پرونده داده به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارز‌های دیجیتال می‌نمایند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری نمایند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.