رهبر انقلاب خطاب به معلمان؛

در مدارس نظرسنجی کنید

حرف آنلاین: رهبر انقلاب در دیدار با معلمان با بیان اینکه ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم، فرمودند که گزارشی که به من دادند این است که الان حدود ۷۰ هزار معلم ما در شرف بازنشستگی‌اند، در حالیکه حدود نصف این جمعیت را میتوانیم جذب کنیم، مشکل بزرگی است، باید روی این قضیه کار کرد.

آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند که کیفیت معلم هم مهم است، کیفیت سواد و درس و علم و غیره این جور نباشد که رتبه‌های پایین کنکور بروند سراغ این قضیه ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دین‌باوری قوی باشند.

ایشان عنوان کردند که در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را می‌شناسند، چند نفر کاظمی‌آشتیانی را.

رهبر انقلاب تاکید کردند که بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز دارای هویت ملی بشود، مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند‌ از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید.