در جلسه پرسش و پاسخ از شهردار سورک چه گذشت؟

حرف آنلاین: رئیس شورای شهر سورک در جلسه استیضاح شهردار این شهر در این جلسه به‌همراه اعضای شورای شهر و نائب رئیس شورا، سوالاتی در ۱۱ بند مشخص شده از شهردار وقت پرسیده و پاسخ را دریافت کردند. شهربانو خداپناه با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی شورا نظارت بر کار شهردار است، افزود: اعضای شورا […]

حرف آنلاین: رئیس شورای شهر سورک در جلسه استیضاح شهردار این شهر در این جلسه به‌همراه اعضای شورای شهر و نائب رئیس شورا، سوالاتی در ۱۱ بند مشخص شده از شهردار وقت پرسیده و پاسخ را دریافت کردند.

شهربانو خداپناه با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی شورا نظارت بر کار شهردار است، افزود: اعضای شورا در این جلسه هیچ نفع شخصی نخواهند داشت، ولی با توجه به اینکه توقعاتمان در اسرع وقت محقق نشد انتظار پاسخگویی در اسرع وقت را داریم.

رئیس شورای شهر سورک همچنین تصریح کرد: بنده زمان انتخاب شهردار شما را انتخاب کردیم قصد سنگ اندازی نداریم مسیر را نشان می‌دهیم، مصوبات شورا برای شهردار لازم‌الاجرا است.

در ادامه جلسه آقای میلاد یعقوب زاده عضو شورای شهر سورک سوالات در ۱۱ بند را قرائت کرد‌ که شامل؛ عدم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر، عدم پاسخگویی به نامه‌های شورا، عدم ابلاغ جزییات پروژه‌ها به اعضای شورا، عدم تکمیل آسفالت معابر و رسیدگی به زیباسازی شهر، عدم برنامه‌ریزی مناسبت جهت کسب درآمد پایدار، عدم احداث پله گلزار شهدای شهر، عدم هماهنگی بابت صدور مجوزها، عدم ساخت ساختمان راهوار چهارراه آزادگان و موارد دیگر بود.

در ادامه شهردار سورک به بیان اینکه در سال جاری بودجه هنوز به تصویب نرسیده و ما طبق بودجه سال قبل کار کردیم گفت: در واقع تکلیف یک سال شهرداری مشخص شده است و تا به امروز در چهارچوب قانون مصوبات عملی و اجرایی شده و کار انجام شده است.

حسین محمودی با اشاره به برنامه احداث راه پله گلزار شهدا افزود: مزار شهدا در محدوده شهر سورک قرار داشته و نیاز به مصوبه ندارد، کار انجام نشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث عدم پاسخگویی به شورا، نامه‌هایی که جهت اطلاع بود و نیاز به پاسخ نداشت را پاسخ ندادم و آن بخشی که نیاز داشت پاسخ دادم.

محمودی یادآور شد: معتقد هستیم مازاد بودجه را باید از اعضای شورای شهر مصوب بگیریم، همچنین بحث احداث پیاده‌رو مصوبه را گرفتیم طبق تشریفات قانونی انجام شد در سامانه ثبت شد با پیمانکاری قراردادی کمتر از رقم اولیه بستم.

شهردار سورک با بیان اینکه ما در یک سال اخیر اقدامات خوب و موثری انجام دادیم، عنوان کرد: احداث ۲ هزار متر مربع پیاده‌رو و همچنین کاشت نهال نارنج انجام شد کت نیاز به کسب مجوز نداشت.

این مسئول در پاسخ به چرایی برخورد نامناسب با همکاران، اذعان داشت: اینکه دو نفر جهت‌دار و از قبل موضوعاتی را مطرح می‌کنند آن هم در حضور مراجعان و صدایشان را بالا میبرند قابل هضم نیست بنده به‌جز آن دو عزیز مابقی را پاسخگو هستم.

وی با اشاره به بحث نداشتن مصوبه و صدور مجوز جهت احداث ساختمان راهوار چهارراه آزادگان، اعلام کرد: در گذشته آنجا یک کانکس تعبیه شده بود، براساس مصوبه شورای ترافیک دو ماه کار را توقف کردیم،
ما شهرداری را با بیش از ۵۰ میلیارد تومان بدهی دریافت کردیم تا پایان‌کار در نمودار اعداد را ریز به ریز به ذی حسابی ظرف یک هفته آینده ارائه می‌دهیم.

محمودی افزود: اینکه بخواهیم یک شهر را ظرف ۶ ماه با همه مشکلات تحویل گرفته و موانع را تسهیل کنم کار ساده‌ای نیست، ۸۰ درصد مشکلات آسفالتی کوچه‌ها را سعی می‌کنیم رضایت‌مندی مردم را جلب کنیم.

نائب رئیس شورای شهر سورک نیز اظهار کرد: طرح سوال از شهردار برای مدیریت صحیح شهر لازم است، با فرافکنی و به حاشیه رفتن نمیتوان مشکلات را حل کرد.

مهدی ترابی خطاب به شهردار تاکید کرد: ذکر این ۱۱ سوال به عدم مدیریت صحیح شما برمی‌گردد، در جلسه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، گفتید مشکلات از قبل بوده الان هم بیان کردید که مشکلات از قبل بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که ورودی اداره‌ها به‌خصوص دادگستری و پست، کوچه‌ها هنوز شن‌ریزی نشده و انجام اقداماتی که تعهد دوباره ایجاد می‌کند، جواب واضحی نداد.

در ادامه بار دیگر شهردار سورک از پرداخت اقساط ۹۰ میلیونی ماهیانه شهرداری مطالبی بیان کرد و تاکید کرد: پشت همه اقدامات برنامه‌ریزی وجود داشت.

محمودی گفت: شهر ما ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد به اندازه سهمیه یک شهر ۴۰ هزار نفره سهمیه آسفالت گرفتیم.

وی درخصوص احداث راه‌پله در پاسخ به این سوال که چرا طی نامه شهرداری به شورا اعلام شد که چون این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ تعریف نشده باید مصوبه شورا را با هر مبلغی اجرا کرد؟ نتوانست اعضا را اقناع کند.

همچنین شهردار تعدادی از نامه اعلام برنامه و میزان بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی را شهردا پاسخ‌گو نبودند.

گفتنی است؛ شهردار سورک وعده داد تا شب عید هیچ یک از کارکنان شهرداری طلبکار نباشند.