رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران:

دریافت خدمات چاپی ادارات دولتی و نیمه‌دولتی مازندران از خارج استان ممنوع شد

مدیرعامل اتحادیه چاپخانه‌داران استان مازندران گفت:براساس مصوبه شورای اداری مازندران، دریافت خدمات چاپی ادارات دولتی و نیمه‌دولتی باید در داخل استان انجام شود.

علی زارع رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اتحادیه جدید با حدود ۱۰۰ میلیون بدهی، این اتحادیه را تحویل گرفت، اظهار داشت: با تلاش هیئت مدیره جدید صنعت چاپ تمام مطالبات و بدهی‌ها پرداخت شد و در حاضر پس از ۱۱ سال هیچ گونه بدهکاری ندارد.

زارع از تشکل شرکت تعاونی چاپ در استان خبر داد و افزود: هیئت مدیره چاپخانه‌دارن استان مازندران در دستور کار خود تشکیل شرکت تعاونی را قرار داده و امیدواریم تا پایان سال شرکت تعاونی چاپخانه‌داران استان مازندران راه‌اندازی شود.

به گفته وی با تشکیل شرکت تعاونی بنا داریم تا حدودی ملزومات قیمت چاپ کاغذ را ساماندهی کنیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان مازندران یادآدر شد: هیئت مدیره جدید چاپخانه‌داران استان مازندران برای نخستین بار میزبان اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران کشور بود و با این میزبانی قدرت صنعت چاپ استان را به کشور نشان داد که امیدواریم جایگاه واقعی خود را بدست آورد.

وی با بیان اينکه هیئت مدیره چاپخانه‌داران مازندران به دنبال آموزش کارکنان صنعت چاپ است،  گفت: در این راستا با مدیر کل چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی صورت گرفت تا آموزش مدیران صنعت چاپ در حوزه‌های مختلف در چند ماه آینده آغاز خواهیم کرد.

زارع در خصوص انتخاب نمایندگان و اعضای کمیسیون صنعت چاپ استان مازندران تصریح کرد: اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران اعضای پنجگانه کمیسیون‌های خود را انتخاب کرده و در هر شهری نیز یک نماینده معرفی شد و لیست نمایندگان و اعضای کمیسیون‌ها را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه داد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری هر چه بیشتر ادارات ارشاد شهرستان‌ها با نمایندگان اتحادیه و اعضای کمیسیون اتفاقات موثری در این حوزه را شاهده باشیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان مازندران با بیان اينکه اتحادیه چاپخانه‌داران استان مازندران در شورای اداری با همکاری اداره کل‌ فرهنگ و ارشاد استان مصوبه‌ای را در شورای اداری استان تصویب کرد، یادآور شد: براساس آن هیچ‌گونه فعالیت‌های چاپی ادارات استان حق چاپ در خارج استان را ندارند.

وی افزود: امیدواریم با فعالیت چاپخانه‌داران و خارج نشدن بخش‌های چاپی ادارات دولتی و نیمه‌دولتی به خارج از استان، حجم فعالیت‌های چاپ را در مازندران افزایش دهیم.

زارع در خطاب به تمامی نمایندگان و اعضای هیئت مدیره چاپ گفت: تمامی اعضای هیئت مدیره چاپ پیگیر مصوبه خارج نشدن فعایت‌های چاپی ادارات به خارج از استان در شهر‌های خود باشند و اگر اداره‌ای اقدام به چاپ فعالیت‌های خود در خارج از استان کرد به اتحادیه معرفی کرده تا اتحادیه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران پیگیر این مصوبه در آن مرکز شود و اجازه خروج چاپ به خارج از استان نشود.

وی با اشاره به اينکه جلسات منظم اتحادیه چاپخانه‌داران استان در هفته‌های نخست هر ماه برگزار می‌شود از تمامی نمایندگان و اعضای کمیسیون و مدیران زحمتکش صنعت چاپ دعوت کرد تا در جلسات هفته نخست هر ماه هیئت مدیره صنعت چاپ شرکت داشته باشند و در ادامه افزود: اعضای کمیسیون و مدیران چاپ می‌توانند مشکلات صنعت چاپ و راهکارهای آن را به اعضای هیئت مدیره چاپخانه‌داران استان ارائه دهند تا هئیت مدیره پیگیر مشکلات این بخش باشد.