خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های استان خبر داد. نجفی گفت: در پی بارش‌های اخیر ۸۰ محور ارتباطی استان اعم از روستایی، فرعی و اصلی بطول بیش از ۱۴۳ کیلومتر دچار رانش، ریزش، لغزش و سیل بردگی شده و بطور تقریبی ۲۲۰ میلیارد تومانی به […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های استان خبر داد.

نجفی گفت: در پی بارش‌های اخیر ۸۰ محور ارتباطی استان اعم از روستایی، فرعی و اصلی بطول بیش از ۱۴۳ کیلومتر دچار رانش، ریزش، لغزش و سیل بردگی شده و بطور تقریبی ۲۲۰ میلیارد تومانی به راه‌های استان و ابنیه‌های فنی آن خسارت وارد کرده شد.

او افزود: نقاط رانشی و خسارتی سیل اخیر در محور‌های کوهستانی از جمله شهرستان سوادکوه، سوادکوه شمالی، شهرستان آمل، شهرستان بابل، شهرستان تنکابن، شهرستان نوشهر، شهرستان رامسر، شهرستان نور، محور کندوان و محور هراز بوده است.

نجفی گفت: این اداره کل با تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز رانش و سیل در محل حادثه حضور داشته وتحت هر شرایطی مسیر رابرای تردد کابران جاده‌ای مهیا کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مازندران در خصوص علت بروز این حادثه، افزود: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه‌ها شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نکرده است.

او گفت: این اداره کل به منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با همه امکانات و اکیپ‌های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری را دارد.

نجفی از مسافران خواست به دلیل وضعیت آب و هوایی و احتمال ریزش مجدد کوه، از سفر‌های غیر ضروری و تردد در محور‌های کوهستانی خودداری کرده تا شاهد بروز حوادث ناگوار در محور‌های استان نباشیم.