خرم‌آباد الماسی نتراشیده، مغفول در نگاه مدیران

  تنکابن – خبرنگار حرف: خرم آباد یکی از شهرهای سه‌گانه شهرستان تنکابن با تاریخچه ای هزار و اندی ساله  و مردمانی فرهنگ دوست بوده که علیرغم داشته های فراوانش ، از قطار  توسعه و پیشرفت عقب مانده است.این بخش که بنا بر روایتی دومین بخش بزرگ مازندران است ، به واسطه دارا بودن دهستان […]

 

تنکابن – خبرنگار حرف: خرم آباد یکی از شهرهای سه‌گانه شهرستان تنکابن با تاریخچه ای هزار و اندی ساله  و مردمانی فرهنگ دوست بوده که علیرغم داشته های فراوانش ، از قطار  توسعه و پیشرفت عقب مانده است.این بخش که بنا بر روایتی دومین بخش بزرگ مازندران است ، به واسطه دارا بودن دهستان های نام آشنایی مانند دوهزار و سه هزار و ییلاقات بی‌نظیرش ، آبگرم های معدنی چون فلکده و سه هزار، چشمه سارهای زلال ،رودخانه همیشه خروشان و وحشی و جنگل های هیرکانی همواره  در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار داشته و به همین دلیل جاده دسترسی به آن بسیار پرتردد بوده و یکی از اصلی ترین محورهای گردشگری شهرستان تنکابن است. از این رو می طلبد که این جاده گردشگری به نحوی شایسته ساماندهی و بهسازی شده و در حاشیه آن سازه های گردشگری متناسب با اقلیم جغرافیایی و معماری منطقه به نحوی شکیل ساخته شود تا ضمن آنکه از کنار هم قرار گرفتن تلفیقی از مدرنتیه و سنتی فضای دلچسبی فراهم ، همچنین  برای افراد زیادی هم شغل ایجاد  شود.براین اساس، با توجه اینکه متولیان این جاده اداره راه و حمل و نقل جاده ای ، شهرداری تنکابن ، بخشداری و شهرداری خرم آباد هستند ، می توانند با مشارکت همدیگر و صد البته اختصاص بودجه از سوی کمیته و برنامه ریزی استانداری مازندران ، این محور مهم را به نحوی گردشگر پسند ، ساماندهی و بهسازی کرده و از قبل آن ، در آمدی   از صنعت گردشگری  ، عاید شهرستان تنکابن کنند.تورج فتحی رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای تنکابن طول این محور تا گلیج پل (محل تقسیم جاده به سمت دوهزار و سه هزار) را حدود ۱۵ کیلومتر دانست و گفت: آن بخش از جاده که در حریم اداره راه و حمل و نقل جاده ای قرار دارد ، از زیرگذر تا شاقوزکتی به طول یک کیلومتر  (البته بجز بخش دوم جاده مربوط به اداره راه )فقط به ۳۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته تا بتوانیم عملیات ساماندهی و بهسازی را اجرایی کنیم. وی افزود: در دولت گذشته مکاتبات برای چهار بانده کردن این خیابان انجام شده و مقداری اعتبار به آن تعلق گرفت که توانستیم با آن میزان اعتبار بخشی از این محور که در حریم اداره راه قرار دارد را چهار بانده و تعریض کنیم.فتحی اضافه کرد: اما با توجه به نبود اعتبار برای انجام روکش آسفالت ، این کار تاکنون انجام نشده است. وی با بیان اینکه این جاده یکی از پرتردد ترین راههای شهرستان تنکابن بویژه در  روزهای گرم سال محسوب می شود، اظهار داشت: چنانچه کمیته برنامه ریزی استانداری مازندران به پروژه ساماندهی و بهسازی محور ارتباطی خرم اباد اعتبار تخصیص دهد ، اداره راه و حمل و نقل جاده ای تنکابن آمادگی اجرای این پروژه را دارد.به گفته سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه تنکابن نیز ، آسفالت بیشتر معابر روستایی و گاهی شهری تنکابن بیش از ۱۵سال قدمت داشته و در واقع عمر مفیدشان تمام شده است.وی افزود: درباره محور خرم آباد ، در شورای ترافیک شهرستان تنکابن ، تصمیم هایی برای ساماندهی و بهسازی گرفته شده اما بدلیل نبود اعتبار به فرجامی خوش نرسیده است.حسینی جو  اضافه کرد؛ شهرستان تنکابن بدلیل دارا بودن ظرفیت های بیشمار نیازمند توجه استانی و ملی بویژه در بخش گردشگری  بوده تا از این رهگذر به در آمدی پایدار و ایجاد اشتغال در شهرستان  برسد.به هر روی محور ارتباطی خرم آباد  ظرفیتی عظیم در بخش گردشگری بوده که به قید فوریت نیازمند توجه ویژه متولیان امر بویژه لطف استانداری مازندران است تا بتواند تنها از بخش کوچکی از داشته هایش بهره ببرد.