خانه دار شدن 230 خانواده تحت پوشش بهزیستی مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که در دهه فجر انقلاب اسلامی 230 واحد مسکونی به خانواده های دارای معلول و دیگر خانواده های جامع هدف بهزیستی استان مازندران تحویل می شود . سعید آرام افزود : 50 واحد از این تعداد ، متعلق به خانواده های دارای 2 معلول است و باقی هم به خانواده های […]

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که در دهه فجر انقلاب اسلامی 230 واحد مسکونی به خانواده های دارای معلول و دیگر خانواده های جامع هدف بهزیستی استان مازندران تحویل می شود .

سعید آرام افزود : 50 واحد از این تعداد ، متعلق به خانواده های دارای 2 معلول است و باقی هم به خانواده های دارای یک معلول و دیگر اعضای جامعه هدف بهزیستی تحویل می شود .

وی اعتبار ساخت این واحد های مسکونی را بیش از 13 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که بیشتر آن از محل اعتبارات دولتی تامین شده است .مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین گفت که برای طرح های قابل افتتاح بهزیستی در دهه فجر بیش از 128 میلیارد ریال هزینه شده که عمده آن را دولت تامین کرده است.

وی افزود : برای این واحدهای مسکونی در شهرهای استان به خانواده های 2 معلول 30 میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض و در شهرهایی با جمعیت زیر 25 هزار نفر علاوه بر آن 15 میلیون تومان هم تسهیلات کم بهره اختصاص یافت . به گزارش ایرنا، آرام گفت : در روستا ها هم علاوه بر 18 میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض ، 18 میلیون تومان تسهیلات کم بهره اعطا شده است . وی همچنین از افتتاح چند طرح با اشتغالزایی 85 نفر در دهه فجر خبر داد و افزود : برای این میزان اشتغالزایی بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : اعتبار تسهیلات بودجه ای بهزیستی استان برای اشتغالزایی ، امسال 43 میلیارد تومان بود که تا کنون 23 میلیارد آن هزینه و 230 مورد اشتغال ایجاد شد . وی همچنین از افتتاح پنج مهد کودک در مناطق روستایی و حاشیه شهرها ، 11 مرکز خدمات مشاوره ای و پنج مرکز اقامتی معتادین (کمپ درک اعتیاد) در روزهای آینده به مناسبت دهه فجر خبر داد . آرام اظهار کرد : ساختمان اداری بهزیستی شهرستان سیمرغ با اعتبار بیش از چهار میلیارد ریال افتتاح می شود و عملا سیمرغ دارای اداره بهزیستی می شود .

در استان مازندران 135 خانوار شهری و 128 خانوار روستائی دارای 2 معلول و فاقد مسکن داریم که پیش از این به حدود 140 خانواده واحد مسکونی به بهره برداری و تحویل خانواده ها شده است .مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 240 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.آمار معلولان زیر پوشش بهزیستی مازندران هم 50 هزار نفر است .