حوادث کار جان 101 مازندرانی را گرفت

حرف آنلاین: مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در سال گذشته 101 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند (همگی مرد)،كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.

دكتر علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در سال 1400 به ترتیب شهرستان ساري و نور هر کدام با با 12 و آمل با 11 فوتی بيشترين و شهرستان‌های فریدونکنار، گلوگاه و میاندورود هر کدام با يك مورد فوتي كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

وي افزود: بر اساس اين گزارش در سال های متوالی عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در سال گذشته 50 مورد مرگ هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي با افزایش 6 درصدی و 24 مورد نيز برق گرفتگي ، جسم سخت با 17 و سایرموارد با 10 مورد گزارش شده است.

*خرداد بیشترین ماه

عباسي با بیان اینکه خرداد با 15 و شهریور با 12 و آذر با 11 مورد بیشترین ماهی بود که در آن گزارش شده است ، افزود: سنین 31 تا 40 سال با 24 فوتی بیشترین و سنین بیش از 61 سال با 8 مورد کمترین سال گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه 74 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، افزود: 17 نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

افزایش 10 درصدی مصدومان حادثه کار
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت : ذز سال گذشته 998 مصدوم در اثر حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت: ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.