مدیر اجرایی نمایشگاه توانمندی‌ها و توسعه استان مازندران؛

حضور پررنگ بانوان هنرمند و کارآفرین ویژگی نمایشگاه روز مازندران است

مدیر اجرایی نمایشگاه توانمندی‌ها و توسعه استان مازندران، گفت: حضور بانوان هنرمند و کارآفرین ویژگی نمایشگاه روز مازندران است.

یحیی علی‌نژاد مدیر اجرایی نمایشگاه توانمندی‌ها و توسعه استان مازندران که به مناسبت روز مازندران از ۱۱ الی ۱۵ آبان ماه در شهرستان قائم‌شهر در حال برگزاری است، اظهار داشت: این نمایشگاه با رویکرد ۱۴آبان روز مازندران که در تقویم رسمی کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گنجانده شد، با مدیریت استانداری مازندران، همکاری تعدادی از دستگاه های اجرایی و با محوریت و میزبانی شهرداری قائم شهر،  شورای اسلامی و فرمانداری قائم شهر تدارک دیده شده است.

علی‌نژاد افزود: شهرداری قائم‌شهر به طور ویژه با حمایت شورای اسلامی شهر و فرمانداری این نمایشگاه استانی را برپا کرده تا برنامه های روز مازندران باشکوه برگزار شود.

وی با بیان اینکه امسال نمایشگاه در زمینه های دستاوردهای صنعتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و کسب و کار و بخش‌های دانش‌بنیان بود، تصریح کرد: به طور کلی حدود ۱۷۰ مجموعه نمایشگاهی دایر شد که تمامی بخش‌ها با ظرفیت‌هایی که داشتند در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

مدیر اجرایی نمایشگاه توانمندی‌ها و توسعه استان مازندران گفت: مهم‌ترین چیزی که این نمایشگاه را برجسته کرد حضور زنان روستایی، هنرمند و کارآفرین مازندران بود که در حوزه‌های مختلف صنعتی و کسب و کارهای بومی محلی و خانگی حضور فعالی داشتند.

این مسئول تصریح کرد: زنان کارآفرین زیادی نیز در این نمایشگاه تولیدات خود را ارائه دادند که بیشتر این موارد در زمینه صنایع دستی از نقاط مختلف مازندران از جمله رامسر و کلاردشت که از این منطقه یک فرش دستباف به نمایش گذاشته شده که ثبت جهانی شده و از گلوگاه، بهشهر و همچنین از سوادکوه که از این منطقه نیز جاجیم آلاشت که ثبت جهانی شده بود به عنوان توانمندی مردم این مناطق در این نمایشگاه هنر خود را به نمایش گذاشتند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد این نمایشگاه شروع یک اتفاق خوب در استان است و البته این نمایشگاه مختص بخش هنری و فرهنگی نیست بلکه بخش تولیدیات صنعتی را نیز پوشش و داده است چون نمایشگاه هفته مازندران اندکی فراتر رفته و تمامی بخش‌ها را دربر گرفت و حتی تولیدات ابزار کشاورزی همچون تراکتور و سمپاش و سایر اقلام را به نمایش در آورد.

علی‌نژاد عنوان کرد: دبیرخانه‌ای دائمی روز مازندران هم در استانداری تصویب شده تا در سال آینده هفته مازندران به طور گسترده‌تر از سراسر کشور مهمانانی از تمامی شهرهای سایر استان‌ها با توجه به‌ ظرفیت‌هایشان حضور خواهند داشت چراکه توسعه استان با این فعالیت‌ها انجام می‌شود.